Inlägg från: Jamo |Visa alla inlägg
  • Jamo

Historia: Andra världskriget del 1

Bah, du "lurade" mig, eller så lurade jag mig själv. Tog 8:e Maj på första, tänkte på när Tyskland kapitulerade Förvånad

Men 9/10 i alla fall.

• Jamo
    knisse skrev 2011-09-19 18:36:51 följande:
    angende pansarn är det lättare om man vet att dom fortsatte i samma stil och den moderna varianten heter leopard
    Leopard är ju dock återandvänt från 2:a världskriget Flört Dom hade ju även Panther.
  • Jamo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-09-19 21:23:20 följande:
    Inte riktigt, det fanns ett projekt för en ny stridsvagn för spaning och stridsledning men man gav upp det, om jag inte minns fel för att man insåg att redan de existerande Panthern och Panzer IV lika gärna kunde sköta om den saken.

Jag minns inte om man fick fram någon prototyp, jag tror inte det men det jag vet med säkerhet är att det inte förekom någon framställning av Leopard.
    Hmm...nu hängde jag inte med riktigt? Fanns inte Panther eller Leopard under kriget menar du?
  • Jamo
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-09-19 21:56:15 följande:
    The start of production was previously planned for April of 1943, but the entire production was cancelled in January of 1943, when the first prototype was still incomplete [...]

This concept was continued in the Daimler-Benz’s design of improved VK 2801, but this was never completed and entire program was cancelled on May 8th of 1944.

Det var en konceptidé, inget mer. Vilket jag har påpekat två gånger.
    Ahhh....nu känner jag mig dum Skäms
Svar på tråden Historia: Andra världskriget del 1