Har själv drivit en butik på nätet med märkesbarnkläder. För oss gick det ändå väldigt bra för att vara nystartade. Men vi hade stor budget och satsade hårt. Helt ärligt, ska du lyckas och ens få en inkomst så måste du ha mycket att erbjuda och synas bland alla andra butiker... Du måste kännas unik och komma upp i volymer då det är så pyttesmå marginaler gällande kläder.
Vad har du tex för budget? Och hur mycket tid kan du lägga? Budget på marknadsföring?
Kan säga att vi tröttnade ganska fort och butiken såldes. Jag driver idag ett barnboksförlag som gör framsprång. Också små marginaler men detta älskar jag att göra, mitt kall. Och jag tror det är det viktigaste att hitta! Något man verkligen trivs med för när man startar något så ligger man ute med pengar, jobbar oftast hårt utan någon vidare lön... Men en dag efter allt slut så har man ett rullande företag. Inte alla kanske men ja... För det är ju det också, du måste ju köpa in kläder. Knyta kontakt med leverantörer osv. Och kläderna är ju inte gratis. Men känns allt på sin plats så kör :) det gjorde jag trots tre barn och en svårt sjuk dotter som nästan alltid är hemma och hon är idag över 3 år, blev utskrivna från IVA igår senast. Man kan om man vill! Men att räkna med att tjäna på det i början... Nja. Men om du gör det för att du brinner för det och tycker det är kul, ja!
blogg.mama.nu/ceciliasvensson/