Iphone/Ipad/Ipod appar för barn!
Tipsa om dem bästa apparna till barn för iphone/ipad/ipod! :) Alla åldrar! (Helst på engelska, men även svenska). Skriv gärna vilken ålder appen är för :)
Tipsa om dem bästa apparna till barn för iphone/ipad/ipod! :) Alla åldrar! (Helst på engelska, men även svenska). Skriv gärna vilken ålder appen är för :)
Toca boca har flera skitbea spel, alla värda några kronor. För 2-4 år kanske.
Duck Duck Moose har åxå en drös mycket välgjorda spel som spelas om o om igen. De är de bästa speltillverkarna jag hittat.
Jag vet en app som kommer ut snart, både på eng och svenska. Interaktiv bok med 19 sidor, animationer, ljud, berättarröst eller om man vill läsa själv. Stor målarbok med olika penslar och ca 30 motiv och ett mysigt spel för barn. Men får inboxa dig om den då man inte får göra reklam för sina egna grejer. Men denna app är jätte toppen om jg får säga det själv! Och inte dyr jämfört med många, mycket för priset. iPad är den stora versionen sen finns en enklare version för iphone. Lycka till i ditt app-sökande :)
Nallemix 1 och 2, kostar ca 15kr och är nog för barn mellan 2-4. På svenska. Man ska sortera grejer och möblera och sånt.
Peka och Lär ABC är en bra Bokstavs-app för barn i kanske 3-5-årsåldern.
Favo
Jag lägger den här till favoriter eftersom jag också behöver tips. Dottern har en ovana att hitta till youtube och där kan hon förvisso roa sig länge men det finns så otroligt mycket skit där...
För er som behöver tips kan jag själv tipsa om några (svenska) appar :) Har inte testat dem själv, men dem verkar vara bra! ;)
Upptäcktsresan - En pekbok för barn mellan 0-4 år 7 KR
Kul för barn - Lite blandat för barn (skulle gissa på samma ålder som över) 7 KR
Pussel för barn att studera engelska - Pussel för barn mellan 2-6 år 7 KR (Finns annars gratis)
Engelska för barn - 4+ eller 2+ med vuxen FREE
Djurparken - Peka & Lär, Gissa djur mm, 1 år & uppåt 7 KR
Djurpussel för barn - Pussel för barn 0-4 år 7 KR
Pekbok för barn - Pekbok för barn 0-4 år 7 KR
Bokstavsspelet för Iphone - ABC-spel för 2-7 år 22 KR
Gratis appar!
Elins memo - Ett memo-spel, vet inte vilken ålder
Toca Doctor Lite - Gratisversion. För åldern 2-6 år
De siffror som talar - Matematikspel för 3-6 år
Sen finns det ju såklart massa mer! Ett tips är att söka på "Barn" eller "Barn spel" i sökrutan så får ni upp massa! Lycka till :) Jag behöver på engelska:)
Har inte inboxat dig ännu för jag sitter med mobilen och appen kommer troligtvis i veckan, men gör detta när den är ute så kan jag länka. Den är på engelska. Interaktivbok, målarbok plus spel. Så tre appar i en kan man säga.
Men Sarah sheppard, massor av dinosaurier (tror jag att det är).... Den är ju också mysig! Men tror den är på svenska men kanske finns på engelska också?
Jag säger bara www.pappasappar.se - där finns bara bra appar
Favoritar från telefonen
Fick ett tips om en bra app i en sån här tråd för ett tag sen om en app som heter Doodle draw. Gratis och mycket uppskattat ritprogram, min snart 5-åring älskar det!
Ang pappasappar.se.. Ligger en intervju med mig där ;) publicerades idag. Kul!
Kids Beads gillar mina barn. Man trär pärlor och gör halsband och kan sen testa det på en tjej. Läste att det visst snart kommer en uppdatering med pojkar att prova halsbanden på med. Kreativt och teklamfritt och inga köp inom appen.
Kids Beads gillar mina barn. Man trär pärlor och gör halsband och kan sen testa det på en tjej. Läste att det visst snart kommer en uppdatering med pojkar att prova halsbanden på med. Kreativt och teklamfritt och inga köp inom appen.
Knattematte
Hejsan,
Vi har skapat en ny kul alternativ som heter "Rockens ABC" som vi tycker borde finnas med på listan.
iPhone:
itunes.apple.com/se/app/rockensabc-iphone-version/id512695455
iPad:
itunes.apple.com/us/app/rockensabc/id507883578
Vårt mål är att skapa nytt humoristiskt och underhållande undervisnings material för stora och små.
Med vänliga hälsningar,
Felix
Visserligen Android... men Astrid är sjukt bra. Snygg app där barnen lär sig stava enklare ord.