Reimas är bra om man inte har jättefrusna barn, dock såg jag att i år har de knappar som möjliggör fastknäppande av fleecejacka eller fleece/ulloverall inuto jackan/overallen, vilket är en toppenidé!
Om jag förstår det rätt vann Reima testfaktas overalltest i år då den overallen är så enormt slittålig. Min erfarenhet av Reima är att bebisoverallerna håller oerhört bra, ser som nya ut efter användning, samma sak med kläderna för äldre lugnare barn. Men det finns olika grad av slittålighet att välja mellan och t ex på Wilma o Morris shop (reimashopen) kan man se hur många varvs slitning de tål, brukar vara 30-40 000 varv. De slittåligaste är dyrast.
Reimas overaller har inga gummiband i midjan, utan är lätta och smidiga för barnen att röra sig i. Finns dessutom löstagbara genomskinliga gummihällor till alla overaller som är outslitliga (men man kan köpa nya separata om de skulle gå sönder/försvinna) så overallerna förstörs inte/blir obrukbara om fothällorna går sönder, vilket är väldigt irriterande då byxbenen vid trasiga fothällor glider upp och snö kommer in i skon.
Materialet i kläderna är otroligt lätt rent viktmässigt och reflekterar fint i mörker, men det finns även gott om reflexer på dem. Själva märket är ju cokså en reflex bak på jackan/overallen. Mycket bra. Ja, som du läser är jag en levande reklampelare för Reima, men man får verkligen mycket kläder för pengarna.ha,ha