• Mysaaan

Reima eller PO.P vinteroverall?

Jag ska köpa en ny vinteroverall till min 3åring och funderar på Reima eller PO.P, vilken skulle ni rekommendera? Skriv gärna era erfarenheter och vad ni tycker det finns för för- och nackdelar med de olika vinteroverallerna? Eller annat förslag på vinteroverall?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Reima eller PO.P vinteroverall?
  • Tessie2022

Reimas overaller är helt klart mjukast och skönast på enligt mig. Dock så är pop slittåligare och även lite varmare.. Ska du köpa Reimas overall så rekommenderar jag + varianten då är den mkt slittåligare..

Har haft båda overallerna till barnen.. Förra året så hade båda Reima (har även haft det tidigare då vi haft flest Reima men även flera pop..), dotterns overall (stillsamt barn) hade varit i superfint skick förutom att hon fastnat i något så det hade blivit ett litet hål på knäet.. Sonen overall (ej jätte vild men lite mer än dottern i alla fall ) blev ganska ruggad på knäna och nedre delen av benen. Absolut inte på gränsen till hål eller något och ta man kort så syns det inte men när man tittar på den så ser man att den är "ruggad" i ytan.. Därav kommer jag endast att köpa + varianten hädanefter.. Dock så provar vi nya märken i år - Miniature. Känns jätte mjuk och varm - men jag vågar inte uttala mig mer om den förrän efter vintern ...´

Så jag lägger min röst på pop eller Reima + .. 

• Indianica

Reimas är bra om man inte har jättefrusna barn, dock såg jag att i år har de knappar som möjliggör fastknäppande av fleecejacka eller fleece/ulloverall inuto jackan/overallen, vilket är en toppenidé!

Om jag förstår det rätt vann Reima testfaktas overalltest i år då den overallen är så enormt slittålig. Min erfarenhet av Reima är att bebisoverallerna håller oerhört bra, ser som nya ut efter användning, samma sak med kläderna för äldre lugnare barn. Men det finns olika grad av slittålighet att välja mellan och t ex på Wilma o Morris shop (reimashopen) kan man se hur många varvs slitning de tål, brukar vara 30-40 000 varv. De slittåligaste är dyrast.

Reimas overaller har inga gummiband i midjan, utan är lätta och smidiga för barnen att röra sig i. Finns dessutom  löstagbara genomskinliga gummihällor till alla overaller som är outslitliga (men man kan köpa nya separata om de skulle gå sönder/försvinna) så overallerna förstörs inte/blir obrukbara om fothällorna går sönder, vilket är väldigt irriterande då byxbenen vid trasiga fothällor glider upp och snö kommer in i skon.

Materialet i kläderna är otroligt lätt rent viktmässigt och reflekterar fint i mörker, men det finns även gott om reflexer på dem. Själva märket är ju cokså en reflex bak på jackan/overallen. Mycket bra. Ja, som du läser är jag en levande reklampelare för Reima, men man får verkligen mycket kläder för pengarna.ha,ha

• Indianica

Kan tipsa om att Ellos.se har Reimaoveraller nu, jag köpte mina för rabattcheckar jag fått därifrån, vilket innebar att jag tjänade ca 500 kr jämfört med att köpa i andra butiker.

• Mysaaan

Tack för era svar!

Indianica: har du fått hem din overall ännu? jag undrar hur den känns? jag har aldrig klämt på en sådan overall, men tycker att dom ser bra ut på bild. är dom mycket tunnare än PO.P? tror du man kan sätta fast en fleecejacka från annat märke i den? toppen idé att man kan göra det! dom två overallerna för större barn på Ellos, är det samma overall fast olika utseende? dessa är inte + varianten då? hur är de storleksmässigt?

• Cloudberry

Beror på var du bor och hur frusen ditt barn är av sig.

• Cloudberry
    Tessie2022 skrev 2011-09-20 09:59:59 följande:

Reimas overaller är helt klart mjukast och skönast på enligt mig. Dock så är pop slittåligare och även lite varmare.. Ska du köpa Reimas overall så rekommenderar jag + varianten då är den mkt slittåligare..

Har haft båda overallerna till barnen.. Förra året så hade båda Reima (har även haft det tidigare då vi haft flest Reima men även flera pop..), dotterns overall (stillsamt barn) hade varit i superfint skick förutom att hon fastnat i något så det hade blivit ett litet hål på knäet.. Sonen overall (ej jätte vild men lite mer än dottern i alla fall ) blev ganska ruggad på knäna och nedre delen av benen. Absolut inte på gränsen till hål eller något och ta man kort så syns det inte men när man tittar på den så ser man att den är "ruggad" i ytan.. Därav kommer jag endast att köpa + varianten hädanefter.. Dock så provar vi nya märken i år - Miniature. Känns jätte mjuk och varm - men jag vågar inte uttala mig mer om den förrän efter vintern ...´

Så jag lägger min röst på pop eller Reima + .. 

Mini a ture är varma och extremt slittåliga. Här har två barn använt samma overall och den ser ff helt nyköpt ut, inte en enda slitning.
  • Tessie2022
    Cloudberry skrev 2011-09-20 12:28:00 följande:
    Mini a ture är varma och extremt slittåliga. Här har två barn använt samma overall och den ser ff helt nyköpt ut, inte en enda slitning.

Det låter ju jätte bra !
  • Anne69

Jag röstar också på Reima. Vi hade Pop en gång men har sen kört Reima varje år. Det du kommer att överraskas av är hur tunn och smidig den känns, samtidigt som den håller värmen och är vattentät.

• semlan1999

har bara erfarenhet av pop men reima har vi köpt och ska testa på 3 åringen här hemma

• Dr Mupp

Har testat både pop och Reima. Tycker Reima är bättre. Mjukare, bättre passform och har inga innerbenssömmar vilket pop har och innerbensömmar går nästan alltid sönder.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Reima eller PO.P vinteroverall?