Inlägg från: Tessie2022 |Visa alla inlägg
  • Tessie2022

Reima eller PO.P vinteroverall?

Reimas overaller är helt klart mjukast och skönast på enligt mig. Dock så är pop slittåligare och även lite varmare.. Ska du köpa Reimas overall så rekommenderar jag + varianten då är den mkt slittåligare..

Har haft båda overallerna till barnen.. Förra året så hade båda Reima (har även haft det tidigare då vi haft flest Reima men även flera pop..), dotterns overall (stillsamt barn) hade varit i superfint skick förutom att hon fastnat i något så det hade blivit ett litet hål på knäet.. Sonen overall (ej jätte vild men lite mer än dottern i alla fall ) blev ganska ruggad på knäna och nedre delen av benen. Absolut inte på gränsen till hål eller något och ta man kort så syns det inte men när man tittar på den så ser man att den är "ruggad" i ytan.. Därav kommer jag endast att köpa + varianten hädanefter.. Dock så provar vi nya märken i år - Miniature. Känns jätte mjuk och varm - men jag vågar inte uttala mig mer om den förrän efter vintern ...´

Så jag lägger min röst på pop eller Reima + .. 

• Tessie2022
    Cloudberry skrev 2011-09-20 12:28:00 följande:
    Mini a ture är varma och extremt slittåliga. Här har två barn använt samma overall och den ser ff helt nyköpt ut, inte en enda slitning.

Det låter ju jätte bra !
Svar på tråden Reima eller PO.P vinteroverall?