• rajsiin333

Har någon haft enkel vigsel sen stor fest?

Jag och min sambo planerar att gifta oss i november med två vittnen. Första vardagen efter ska inbjudningarna till festen dimpa ner i gästernas brevlådor är det tänkt och den ska vi ha precis tre månader efter vigseln.

Hur har ni andra gjot som haft liknande arrangemang?

Hur gjorde ni med inbjudningarna?

Hur var er vigsel?

Hur var er fest?

• Svar på tråden Har någon haft enkel vigsel sen stor fest?
  • Girlinthecity

Min syster och hennes man gjorde så. De postade inbjudningarna på väg till vigseln. Både festen och vigseln var mycket lyckad.

• rajsiin333
    Girlinthecity skrev 2011-09-20 09:42:07 följande:
    Min syster och hennes man gjorde så. De postade inbjudningarna på väg till vigseln. Både festen och vigseln var mycket lyckad.
    Härligt att höra att det blev lyckat! Glad

Hur var deras fest? Hade de en stor fest, som en "vanlig" bröllopsfest? Eller hade de något mindre?
    Vad hade de för klädkod på festen? Vad hade hon på sig under festen?

Mycket frågor, hoppas det är ok  Flört
  • Girlinthecity
    rajsiin333 skrev 2011-09-20 10:03:46 följande:
    Härligt att höra att det blev lyckat! Glad

Hur var deras fest? Hade de en stor fest, som en "vanlig" bröllopsfest? Eller hade de något mindre?
    Vad hade de för klädkod på festen? Vad hade hon på sig under festen?

Mycket frågor, hoppas det är ok  Flört

Festen var hemme ahos dom, och med buffe. Det var nog lite enklare, ingen klädkod, och jag kommer faktiskt inte ihåg vad hon hade på sig....
  • Februariflickan

Vi gifte oss i NY och när vi var där fick gästerna inbjudningarna till bröllopsfesten som vi hade 2 månader efter vigseln.

Vi hade en stor fest med 70 personer och den var superlyckad! Jag hade köpt en ny calvin Klein klänning i USA just för festen i svart och beige och kände mig lika fin som jag gjorde i min bröllopsklänning.

Om ni vill köra privat vigsel och fest sen så bara gör det ni kommer inte ångra er det gjorde inte vi och vi kunde slappna av på ett helt annat sätt under festen utan bröllopsnerver :) lycka till!

• Bling1975

Vi gifte oss utomlands och hade sedan en stor fest när vi kom hem. Festen var dock inte så formell som bröllopsmiddagar brukar vara utan vi hade mingelparty med massor av plockmat och snittar samt en bar med roliga drinkar. Vi var ute i trädgården och hade klädkod kavaj. Själv hade jag en vanlig lite finare klänning som jag hade köpt på resan. Vi gjorde så här just för att vi inte gillar att stå i centrum speciellt mycket utan vill bara ha skoj med alla vänner. Festen var bara någon vecka efter det att vi kom hem så inbjudningarna gick ut strax innan vi åkte. Vi var borta 1 månad men det var mitt i sommaren så vi ville förvarna lite.

Mycket nöjd med allt.

Stitch längtar efter Lilo
  • humlan1978

Vi gjorde så att vi gifte oss borgligt, med enbart familjerna (9 personer totalt) närvarande. vi hade en mysig helg ihop där vi också berättade att vi skulle få barn. Tanken var att vi på sommaren (vi gifte oss i mars) skulle ha fest för kompisar, men jag ville inte vara höggravid så vi hade det sommaren efter. Vi är klart nöjda med upplägget och både bröllopshelg och festen blev mycket lyckade. Dock visste alla att vi skulle gifta oss innan vi gjorde det.

• Ziindlaa

Vi gifte oss i kretsen av de närmsta sen på kvällen hade vi en stor fest... Kunde inte blivit bättre...

• rajsiin333

Tack så mycket för svaren allihopa!  Glad

Februariflickan, humlan1978 och Ziindlaa: Hur var arrangemanget kring festen? Var den formell som en bröllopsfest kan vara eller hur valde ni att göra? Vad hade ni på er?

Jag kommer ha en fin klänning när vi viger oss och min m2b kommer ha snygga jeans och en snygg skjorta. Men till festen vill vi ha det mer formellt med kavaj och så. Jag kommer försöka hitta någon jättefin klänning att ha på mig, så jag överglänser alla andra damer. Det ska ändå synas att jag är bruden trots att jag inte har en vanlig brudklänning  Flört

• Februariflickan

Vi körde på varm buffé mat med öl vin och cider och med hallonpannacotta till efterrätt. Kaffe och avec med hallonpannacotta sen öppnade den fria baren. i baren hade vi barpersonal och 9 olika drinkar samt öl, vin cider och en jäkla massa shots ;) blev en rejäl fyllefest faktiskt men alla pratar om den fortfarande så den var lyckad.

Klädkod var kavaj och min klänning var tvådelad Calvin Klein i satin i champagnefärgat och svart jag kände mig skitsnygg :)

Vi hyrde in dj in à box och la in låtlister med massor av musik från 60- talet till idag så alla fick höra något de gillade!

• Elea

Vi gifte oss hemma i trädgården med bara två vittnen. Efteråt hade vi en stor fest med runt 230 gäster, svårt att säga exakt då vissa inte dök upp och andra hade extra-gäster med sig. Vi bjöd på fyra-fem olika sorters kött, frukt- och ostbrickor, tårta, vin, sprit och kaffe. Alla gäster fick med sig varsin liten presentbox med ett par chokladbitar. Vi är nöjda med vår enskilda vigsel, men det finns släktingar som fortfarande inte tycker att vi är gifta "på riktigt" då de inte fick se själva vigseln:P

• rajsiin333

Ni som hade bröllopsfesten ett tag efter själva vigseln, var ni på plats redan när gästerna kom eller gjorde ni entré när alla kommit?

Jag vill verkligen ha en enskild vigsel med min m2b och två vittnen och sen en stor rolig bröllopsfest med alla nära och kära med allt vad det hör till.
    Jag vill komma till festen efter alla gäster och göra entré och bli gratulerad Glad
    Mingla och få en skål utbringad för oss.
    Höra massa underbara tal och få spex.
    Pussas när det plingar i glasen.
    Bli pussad när mannen lämnar rummet.
    Skära bröllopstårta och mata varann.

Ni vet allt det där fast minus stor vigsel och minus bröllopsvals. Men är det konstigt? Är lite rädd att få ett gäng negativa åsikter om det. Fast det är ju vår dag så vi måste ju få bestämma Flört

• Lussekatten87

Vi gifte oss med 6 vittnen, hade sedan en bröllopsfest med ca 20 personer inbjudna. (närmsta släkten).

• såärdet

vi gifte oss borgerligt i rådhuset, med ca 20 gäster som var med och tittade (närmsta släkten) sen hade vi bara enkel fika. Reste till Grekland  och när v i kom hem hade vi traditionell sittning 3-rätters och bröllopstårta, ca 60 gäster. Hade riktiga bröllopskläder både i rådhuset och sen på festen så det skulle kännas på riktigt :)

• rajsiin333
    såärdet skrev 2011-09-20 18:19:04 följande:
    vi gifte oss borgerligt i rådhuset, med ca 20 gäster som var med och tittade (närmsta släkten) sen hade vi bara enkel fika. Reste till Grekland  och när v i kom hem hade vi traditionell sittning 3-rätters och bröllopstårta, ca 60 gäster. Hade riktiga bröllopskläder både i rådhuset och sen på festen så det skulle kännas på riktigt :)
    Låter helt underbart!  Glad
  • Ziindlaa

Vi skickade ut bröllops fest inbjudningar där vi skrev det formella som tid,plats och klädsel. Sen hade jag ett vinterbröllop så temat var vinter, allt gick i svart,vitt och guld. Vi hade trubadur, tal, vär/värdinna. Alla gäster fick måla en blomma på en tavla. Vi hade bröllops program (ett häfte) med sånger och tävlingar. Vi hade buffé för det kändes enklast. Hoppas det hjälpte lite. Vår vigselförättare sa föresten att det nu för tiden var många som hade med allt som har med bröllop att göra men att de gifter sig borgligt.

• Hillan

Hej!

Jag och min kille har bestämt oss för att gifta oss i new york i maj nästa år. Allt är hemligt och vi har tänkt skicka ut bröllopsfest inbjudan i januari. vi är i samma banor som du/ni. Vi vill gifta oss privat med dom absolut närmsta i New york och när vi kommer hem efter vår bröllopsresa ha en riktig bröllopsfest i en festlokal, med toastmaster, tal och allt som hör till! :) hur blev eran fest? Är super nyfiken då jag verkligen vill ha en "riktig" fest!

Svar på tråden Har någon haft enkel vigsel sen stor fest?