• IsDimma

'Fjortisar i string'

Nej. Inte okej när dom är så unga.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma
    worker skrev 2011-09-20 19:31:33 följande:
    Jag tycker allt porrsurfande kan vara problematiskt. Den ena partnerns porrsurfande kan absolut gå ut över relationen om det går till överdrift. Jag tror inte den stora frågan är exakt hur gammla tjejerna som han surfar efter är, så länge det rör sig om könsmogna tjejer, utan fall hans porrkonsumtion i stort är sund eller inte. Hur mycket tid lägger han på det, hur ser deras gemensamma sexliv ut, hur ser hans liv i stort ut. Flyr han från nåt? Betydligt viktigare frågor än att sätta nån slags godkänd stämpel på hans beteende baserat på hur gamla tjejer han kollar på.
    Hade det varit mitt förhållande så hade det i allra högsta grad spelat roll om tjejerna varit underåriga. Det är inte okej någonstans!
    Jag porrsurfar själv i perioder så jag kan knappast förbjuda honom det, tycker inte att det är fel heller och det skulle mycket till innan jag reagerar. Men hade han surfat och kollat på tjejer under 18 år, då hade jag blivit skogstokig.
  • IsDimma
    Anonym skrev 2011-09-21 08:54:03 följande:
    Det förbjudna lockar mer när man fantiserar. Många "fjortisar" överdriver ju allt, det är för små kläder, för mycket pushup, för mycket smink, det blir lite over the top och det är ju lockande i sig. Var så säker på att alla män lägger märke och tittar lite extra när dom möter en "fjortis" på stan och visst kan dom i tanken tänke sig ett och annat snuskigt med dom i verkligeheten är de inte intressant att göra det. Ni kan jämföra det att en hel del kvinnor har våldtäktsfantasier. Det innebär inte att dom vill uppleva det irl.
    Fantasin säger jag inget om, och inte på dom som spelar på fantasin heller (alltså +18åringar som leker yngre) men just det där där dom faktiskt lika gärna kan vara yngre. Även om man inte vet. Då är det säkrare att låta bli att titta.
  • IsDimma

Janice01: Ingen större skillnad tycker jag. Inte sålänge tonåringen är under 18.

• IsDimma
    Janice01 skrev 2011-10-12 09:14:19 följande:
    Låter rätt otroligt att en kurator skulle frångå sin tystnadsplikt!
    Det har väl kuratorn inte alls gjort om hon/han i samråd med och tillsammans med flickan (som det står) har anmält mannen.
  • IsDimma
    Janice01 skrev 2011-10-12 09:37:51 följande:
    Svara på mitt medelande i stället, dirty you!
    Har jag fortfarande inte gjort det Oskyldig *dålig på att svara*
  • IsDimma
    Janice01 skrev 2011-10-12 09:47:26 följande:
    Vet....
    *har svarat både dig och en par, tre, tre andra jag hade liggande samt städat upp lite i inboxen så nu har jag iaf bara en sida med obesvarade mail*
Svar på tråden 'Fjortisar i string'