• Anonym

'Fjortisar i string'

Är det minderåriga tjejer hade jag absolut tagit upp det & blivit chockad :O inte tyckt det vore det minsta okay!
    Vore ju som att spana på tjejer i dotterns ålder ! *urk*
    Vanlig porr hade jag inte brytt mej i

• Anonym

dem riktiga han chattar med då? är inte dem minderåriga på riktigt heller?  att chatta med barn när man är vuxen känns ju inte friskt..

• Anonym

Det är fullt normalt. Att män drar sig till yngre tjejer är evolutionen och naturens gång. Efter som friskast barn får människan runt 15års åldern. Det är enbart vår samtida moral och norm som anser att flickor i den åldern är tabu.

För 100år sedan så var det inte moralskit rätt att bekänna sig som homosexuell.

• Anonym

Det förbjudna lockar mer när man fantiserar. Många "fjortisar" överdriver ju allt, det är för små kläder, för mycket pushup, för mycket smink, det blir lite over the top och det är ju lockande i sig. Var så säker på att alla män lägger märke och tittar lite extra när dom möter en "fjortis" på stan och visst kan dom i tanken tänke sig ett och annat snuskigt med dom i verkligeheten är de inte intressant att göra det. Ni kan jämföra det att en hel del kvinnor har våldtäktsfantasier. Det innebär inte att dom vill uppleva det irl.

• Anonym

Jag skrev "fjortisar" Fjortisar är inte nån som är 14 utan mer en beskrivning på tjejer som är överdrivna i sin klädstil, smink och framförallt sitt sätt att vara. Det är se på mig, se på MIG, SE PÅ MIG och det gör män. Ofta sammanfaller det med åldern hence the name men en fjortis kan mycket väl vara 17 oxå.

Beskriver det rätt bra -> www.wikihow.com/Be-a-Fjortis

• Anonym

Läs din näst sista mening. Även män har moral. Fantisera om fjortisar är en sak.

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2011-09-21 11:02:47 följande:
    Är det moral att sitta och spana in och fantisera om att knulla med barn?
    Massuppfittar du med mening? Moral är att fantisera men inte vilja göra det. Men kan skilja på en fantasi och verklighet. Den som skrev som "allvarlig" verkar ha en dålig fantasi som bara kan fantisera om uppnåeliga saker, jag skulle kalla det drömmar, ambitioner, inte fantasier. Fantasier är nått som är just fantasier, när man släpper loss på sina tankar förutsättningslöst och ger sig hän. Jag jämförde innan med tjejer som har våldtäktsfanatsier. Det vill man inte uppleva ändå fantiserar dom om det. Det här är att jämföra med det.

Fö så är "fjortisar" fortfarande ett tillstånd och inte en ålder. Fjortisar kan som jag sagt innan vara 17 och då är dom byxmyndiga sen länge. Sen är barn barm, tonåringar som fjortisar är, är inte barn. Puberteten är en klar skiljegräns för när ett barn inte längre är ett barn och fjortisar har definitivt passerat den gränsen.
  • Anonym

Du har låst dig på ordet fjortis och kan inte se förbi det. Hur jag än förklarar så klamrar du fast dig vid det och då är det ingen mening att fortsätta diskussionen.

Angående barn så skriver NE så här:

"barn är vi människor från det att vi har fötts till dess att vi har blivit vuxna. Den tiden brukar delas in i perioder efter hur gammal man är.

· Nyföddhetsperioden: från födelsen och 4 veckor framåt

· Spädbarnsåldern: från födelsen och 1 år framåt

· Småbarnsåldern: mellan 1 och 3 år

· Lekåldern: mellan 3 och 6 år

· Skolåldern: från 6 år till puberteten

· Puberteten: för flickor mellan cirka 8 och 13 år och för pojkar mellan cirka 9 och 14 år

· Adolescensen: mellan puberteten och vuxen ålder"

Att kalla en fjortis för barn är alltså helt felaktigt då en fjortis alltid passerat puberteten.

• Anonym

Men herregud, en fjortis är ett beteende och ett tillstånd, inte just åldern! En fjortis kan mycket väl vara 12 men även 20. 

• Anonym
    Anonym (allvarligt) skrev 2011-09-22 13:58:16 följande:
    Nu skrev du nog fel..., Du inleder med att barn är vi från att vi föds tills vi blir vuxna, och att det delas in i olika perioder" Det är ju rätt men sen skriver du.

"Att kalla en fjortis för barn är alltså helt felaktigt då en fjortis alltid passerat puberteten"  Ja om en fjortis har passerat puberteten så kan det ju ändå vara ett barn, eftersom det finns perioder kvar efter puberteten innan man övergår från att vara ett barn till att bli vuxen. Om man ser till den text du hämtat från NE...

Sen att påstå att en fjortis alltid passerat puberteten är ju helt fel, fjortis är ingen exakt ålder utan ett tillstånd.

Adolescens (lat adolescere = (att) växa) är övergångsperioden mellan att vara ett barn och att vara vuxen
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2011-09-23 13:15:04 följande:

För det första är det inte min sambo, så jag 'får inte ut något av det'. För det andra blev jag som sagt sexuellt utnyttjad när jag var 13 av en gubbe, så jag skulle inte vilja ha sex med någon som har sådana fantasier.

Du tror inte dina erfarenheter som jag givetvis beklagar stort påverkar din bild av det här?
  • Anonym
    Uddabus skrev 2011-09-27 23:12:03 följande:
    I helvete att detta är okej... Tänk om flickorna var era barn som blev utmanade, övertalade osv för att prata sex, fota, osv

Hade ni tyckt att det var lika okej???

Anmäl skithögen o se till att få väck ännu en "snuskgubbe" från våra barn...

Sorry noll tolerans mot sex, sex chatt osv med barn
  • Anonym

Det här är ju inte klokt, va många "dåliga" mammor det finns här.

Ni kommer hem från jobbet sent en kväll.. ni ser att eran 13 åriga dotter sitter och chattar men klickar ner så fort hon ser att ni kommer in rummet. Ni frågar va hon gör och efter att det hänt flera gånger så berättar hon efter ett långt samtal med dig att hon chattar med en man 40+ och skickat sexiga bilder till honom osv.

Skulle ni bara säga - okej det är ingen fara, ha inte sex med honom bara.
    SKULLE INTE TRO DET. Ni skulle fan i mig vända upp och ner på allt och göra ALLT för att det inte skulle ske igen, och den här "gubben" skulle ni polisanmäla.

Om inte, va fan är ni för föräldrar????? 

• Anonym
    MammaSandra89 skrev 2011-09-28 08:48:18 följande:
    Jag har inte läst några av de andra trådarna. Men om MIN sambo skulle chatta med tjejer 12-16 år med minsta sexanspelningen skulle jag bli otrooooligt äcklad och tycka att han borde söka hjälp om han håller på så.
    Seriöst. Det är inte normalt att som vuxen man vilja snacka och prata med en tjej som lika gärna han kunnat vara pappa åt. Det är sjukt i mina ögon. Jag skulle gjort klart att det INTE är ok.
    Eller hur, håller med dig. Det är vidrigt. Hon ska vara minst 18 år, sen helst äldre om han är 40 år eftersom han lika gärna kan vara hennes far om hon är så ung. Äckligt!!!!
  • Anonym
    Janice01 skrev 2011-09-28 09:19:40 följande:
    Allt över 15 är ju annars lagligt....
    Lagligt Ja, men också fruktansvärt äckligt !!
  • Anonym

Som någon tidigare skrev är grooming olagligt och straffbart enligt svensk lag. Han behöver inte ens ha stämt träff med flickorna, räcker att han gett dem upprepade komplimanger för utseende, anspelat sexuellt osv. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-28 11:14:51 följande:
    Som någon tidigare skrev är grooming olagligt och straffbart enligt svensk lag. Han behöver inte ens ha stämt träff med flickorna, räcker att han gett dem upprepade komplimanger för utseende, anspelat sexuellt osv. 
    TS, hur har det gått nu med din väninna?
  • Anonym
    Janice01 skrev 2011-09-28 10:47:22 följande:
    Allvarligt hur många trådar här på FL handlar om tjejer på 30 och över som vill ha sex med tonårskillar, skillnad på det eller?
    Lika vidrigt det.
    Det är väll okej om kvinnan är 30 och han  25 (lika så om han är 30 och hon 25). Men om hon sitter som 40åring och vill ha kontakt med 13 årig kille, nae då är det något som inte stämmer. Förstår du? Det är den enorma åldersskillnaden och att barnet är under 18 som är äckligt.
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2011-09-30 23:16:33 följande:
    Jag kan känna att även OM lagen nu hade sagt att det vore ok att ha sex med en 15-årig flicka som 40-åring, finns det inget moraliskt ansvar? Speciellt Janice01 här inne är väldigt angelägen om att det är ok att söka sig så långt ner i åldrarna som lagen anser är ok..
    Men den där Janice01 måste ju vara här för att göra bråk i tråden, för som dig och de flesta här (hoppas jag!!!) tycker jag att det är moraliskt fel att ha sex med en en 14 åring när man är 40 (dessutom olagligt). De bästa är ju att inte bry sig om människan och kommentera hans/hennes inlägg.

MEN sen finns ju ju dom "gubbarna" som tänder på tonårstjejer, men dom måste ju fan ha någon allvarligt störning någonstans.
  • Anonym
    Anonym (Mr X) skrev 2011-10-01 13:15:36 följande:
    Har dom tuttar är det okej, har dom inte tuttar är det inte okej.

Tuttar = könsmogen -> redo för sexuellt umgänge.

Dom moraliska frågorna skiter jag faktiskt i.
    är du seriös? Finns 20 åringar som inte har bröst? Men dom är nog redo för sex. Väldig konstig sak att gå efter tycker jag. Kan säga att en av mina döttrars kompis har riktigt stora, men är ganska smal, hon är 18 men har fortfarande oskulden kvar eftersom hon inte är redo. 
Svar på tråden 'Fjortisar i string'