• Lilla jag76

Kan man skydda sig i förväg mot magsjuka??

Min dotter var och lekte med en kompis och efteråt fick jag reda på att pappan hade kräkts hela natten så jag är nu så orolig för att vi ska få magsjuka.
    Går det att skydda sig i förväg??
    Kan man äta ngt eller göra ngt annat??
    Vi bytte kläder så fort hon kom hem och så tvättade vi händerna nooooga
    Men det är väl luftburet så det är nog kört.....

Nån som har ngt huskurs tips??

• Svar på tråden Kan man skydda sig i förväg mot magsjuka??
  • Änglatuss

tvätta händerna och 10 vitpepparkorn 2 gånger dagligen

• NeA 84

använd hand desefiktionsmedel. har vi alltid hemma....funkar bra.
    har hört att äppelcidervinäger ska vara bra, har aldrig testat själv.

• Lilla jag76

Tack, flera??
    Fixar en 4-årings mage vitpepparkornen??

• jenny b

min två åring pallar det...

• granath

hur får man mer 10 vitpepparkorn på en 2åring?

• Wiken

Vet inte om jag tror på vitpepparkorn.....även om jag äter det själv när jag träffat någon sjuk. Det enda är nog att vara noga med hygienen. Tvätta händer och inte peta i näsa och ögon.

• NeA 84

vitpepparkorn kommer ju ut lika hela som man svalt dom. om det hjälper är nog tveksamt....fast man vet ju aldrig....

• Avelyn

Ni har nog gjort allt ni kunnat.. ledsamt att familjen inte sa till innan barnen lekte att pappan varit dålig

• Pyret05

Jag vill bara tips om att håller man på att ta på burken med vitpeparkorn med maginfluensahänder så blir det garanterat vitpepparkornbukren som blir orsaken till magsjukan.

På många äldreboenden är det faktiskt burkarna med vitpepparkorn som tillslut blir orsaken till smittan då alla går och tar i dem och sväljer ner korn. Då brukar de som inte äter pepparkorn och bara tvättar sig om händerna oftaklara sig bäst.

• Nisen

Fröknarna på min sons dagis brukar ta vitpepparkorn när det går magsjuka, dem brukar klara sig. Men en fröken kan inte svälja ner vitpepparkorna, och hon låg magsjuk på julafton...
    Mina söner var magsjuk i julas, men jag och sambon har hittills klarat oss, ätit vitpepparkorn som galningar.

• Bebistokig

Har ett tips för att slippa vitpepparkorn-burks-baciller:

Passa på när händerna är rena. Lägg upp 10 vitpepparkorn i påsar istället.

Svar på tråden Kan man skydda sig i förväg mot magsjuka??