• 333

Ovanliga men söta tjejnamn?

Skulle bli jätteglad över en massa tips på ovanliga men söta tjejnamn! :)

• Svar på tråden Ovanliga men söta tjejnamn?
  • StugFrugan89

Min dotter heter Tuva-Liv och det var mest över att vi inte kunde bestämma oss. Vi får se vad vi får hitta på till nästa. Adele kommer hon att heta om det blir en tjej. Koll namn e skitsvårt!!

• hummena
    Harper är ett av mina favoritnamn, och en stark kandidat om min lilla bebis i magen visar sig vara en flicka. Älskade redan som tonåring "To kill a mockingbird", vilket säkert också påverkat min känsla för namnet. Audrey, Grace och Lily är tre andra favvisar. (Eftersom min partner är australiensare har vi väldigt få supersvenska namn på vår namnlista, eftersom han verkligen inte kan uttala dem. Jag har aldrig skrattat så mycket som när han försökte säga "Moa" som vi uttalar det i Sverige, och hans version av "Märta" är helt enkelt underbart komisk. Så mina förslag är kanske inte så supersvenska, men jag gillar dem ändå...)
  • Doupie

Min dotter ska heta Disa My Netly bara hon behagar komma ut :)
    Disa är väl inte jätte vanligt iaf och Netly finns det bara en enda i hela sverige som heter och det är min mormor :) och snart min dotter

• Stinky
    Culete skrev 2011-09-20 23:44:03 följande:
    Gillar Iris. =)
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Mrs TH

Hummena: min bästa vän är förlovad med en aussie, deras dotter heter Elsa, fungerar bra både för hans fam och hennes. De hade även ester och nea på förslag.

Svar på tråden Ovanliga men söta tjejnamn?