Depression med nummer 1 - nummer 2 ok?
Hej,
Jag väntar mitt andra barn och nu börjar givetvis tankarna komma hur det kommer bli när h*n tittar ut. Jag hade en jobbig upplevelse av min första förossning, min son var dålig och vi var mycket på sjukhus och jag fick en förlossningsdepression. Inför den här förlossningen har jag blivit remitterad till auroraterapi, vilket verkar bra, har bara träffats en gång.
Men jag känner mig orolig inför hur det kommer bli och om jag kommer orka. Jag har tagit mig igenom och är ok med att det gick som det gick förra gången. Men jag börjar bli rädd att om jag får en depression igen, och inte kan knyta an till barnet denna gången heller, så kommer det bli tufft att komma över det. Jag vill liksom ha en bra upplevelse som "alla" andra.
Så vill gärna höra kommentarer från er med tidigare erfarneht av förlossningsdepressioner. Hur gick det? Om ni inte drabbades igen, hade ni något seciellt för er, terapi etc? Om ni drabbades igen, hur tog ni er vidare, och var det likadant?
tacksam för input från alal håll, det behöver inte vara solskenshistorier, mest bara så jag vet att man kanske överlever :)