• MariaMalmö

Svara på frågor om ER bröllopstårta!

Jag är i uppstarten av ett företag som kommer tillverka bland annat skräddarsydda bröllopstårtor och jag vill veta lite hur ni som har gift er och valt eller valt bort bröllopstårta tänkte vid valet!

Skriv gärna mer i en kommentar, t.ex. vart ni beställde tårtan ifrån och vad den kostade samt om ni gjort andra val om priset varit annorlunda!

Tack!!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Svara på frågor om ER bröllopstårta!
  • Nyfiken gul

Min mamma gjorde vår bröllopstårta - vanlig enkel prinsesstårta fast hon dekorerat den efter eget tycke och smak.  5 st gigantiska tårtor som var gudomligt goda - 200 kr kostade dom totalt.

Just tårt-priset avskräcker många som vill pressa priset på sitt bröllop, det är svårt att få ett budgetbröllop att hålla budgeten om man ska beställa tårta från konditor och då vet jag att många istället avstår tårtan antingen helt ellerr väljer att någon närstående gör den eller rent av gör den helt själv.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Trident5678

Vi hade ingen bröllopstårta. Vi hade ingen bröllopsfest. Tårta var aldrig något vi ens funderade över.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Tittij

Vi beställde cupcakes från Åsa på Hello Sugar. Fantastiskt vackra små skapelser som matchade vår dukning med gerbera i cerise och orange. Sen hade vi en liten tårta högst upp på ställningen att skära i.
    Vi betalde massor, 8000 kr för tårta + 80 cupcakes. Men det var det värt, det var sååå vackert!!
    Priset var inte det viktiga denna dag, så nej vi hade inte gjort annorlunda. Detta var vad vi (ja jag då...) ville ha och då fick det kosta lite  

• Bling1975

Vi hade inget att välja på då vi gifte oss på en väldigt liten ö på Maldiverna. Jag ville ändå ha en tårta så vi beställde den enda som fanns att välja på från restaurangen. Det är lite av ett roligt minne för jag är vanligtvis perfektionist och väldigt noga med hur saker ser ut. Det här var den fulaste tårta jag har sett i hela mitt liv. 3 våningar för 2 personer, en brun, en gul och en starkt rosa. Alla med röda rosor och knallgröna blad på. Den var dessutom sjukt äcklig och smälte lite i solen.

Hade jag haft bröllopet i Sverige hade jag velat ha kritvita cupcakes med små fjärilar på istället för att det är så snyggt. Men de skulle helst komma från Cupcake sthlm för deras är inte sådär söta och läbbiga som cupcakes kan vara.

Stitch längtar efter Lilo
  • Tittij

Så här såg det ut förutom att det var rosa gerbera på och orange hjärtan. Men exakt samma rosor på toppen och samma band, fast i cerise. Har tyvärr inte fått våra foton från fotografen ännu...

• Millicent

Stället vi hyrde för vår fest och som alltså ordnade vår mat fixade också tårta. Jag är egentligen väldigt intresserad av tårtor och kakor så det var lite knäppt för jag hade gärna haft något mer raffinerat än det blev men vi orkde faktiskt inte hålla på och bestämma en massa saker hit och dit. Det var så mycket ändå. Blev lite som en grej att lägga över saker på de vi anlitat så att vi blev överraskade vi också. Det gällde bl a mat, tårta, musik i kyrkan, dekorationer i kyrkan, dekorationer i matsalen, program under festen.

• Felidae

Vi valde en tårta från ett lokalt konditori, men de skräddarsydde den efter våra önskemål.

• k girl

Jag bakade tårtorna, av den enkla anledning att jag inte ville att det lokala konditoriet skulle göra min bröllopstårta. Plus att det blev lite annorlunda tårtor, vi hade t ex en tårta med fyllning av hjortroncurd och vit chokladmousse som var väldigt god (och populär). Det enda som var lite trist var att jag inte hann dekorera dem. Jag hade gjort jättesöta rosor men min mor och syster (som dekorerade tårtorna) råkade ta övningsexemplaren och inte de som blev finast... 

• kela81

en vän till oss skulle ha bakat tårtan, men av olika anledningar blev det inte så, dock så gjorde hon alla dekorationer till den och dekorerade den på bröllopsdagen, Själva tårtan köpte vi på ett lokalt bageri, den hade hallon och chokladmouse och var bara vit, sen så lade hon till rosor mm

***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • huxflux

Mamma bakade Schwarzwaldtårta till vårt bröllop, i fyra våningar :) Supergott och inte dyrt. Dessutom var det väldigt fin.

Svar på tråden Svara på frågor om ER bröllopstårta!