• Elisie

Svamp? näe... hjälp

Nu är de så här igen...

För andra gången nu kliar de i underlivet.. inte hela tiden men då och då.. sist behandlade jag för svamp för då såg de ut som svamp.. men denna gång ser de inte riktigt så ut.. och de kliar så långt in :/

Hjälp mig! någon som vet va de kan vara och vad som kan hjälpa?
    Har precis haft "mens" eller ja nått liknande.

Tänkte testa behandla mot svamp innan ja ringer BM..

• Svar på tråden Svamp? näe... hjälp
  • PruttPottan

Använder du vagitorierna? Det är viktigt för annars kan det komma tillbaka.

Personligen kör jag med citron rakt upp, finns inget som hjälper så snabbt *s*

Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • Elisie

Ja jag kör med vagiatorier..

Citron säger du!? alltså du skär en skiva och stoppar in? Funkar de alltså? :)
    Kanske ska testa de då.. men är ju lite överkännslig mot citron annars .. men de är ju om ja äter de.

• PruttPottan

Nej nej!
    Du tar sån där färdigpressad (eller pressar själv) och blandar med vatten, kanske 1 del citron och 3-4 delar vatten och sen sprutar in med en medicinspruta. Jag vet inte hur bra det är men inget annat har hjälpt mig och jag har haft svamp sedan jag var liten.
    Det kan svda men om man kliat så det blöder så skiter man till slut i allt bara man blir kvitt det..

Huruvida du bör använda det om du är överkänslig vet jag inte så det får ske på ditt eget bevåg. Annars är nog en BM det bästa tror jag.

Det finns ju olika sorters svampkräm dock upplever jag inte den ena bättre än den andra.

Vet du varför du får det? Kanske kan du göra nåt så du slipper få det tillbaka?

Jag vet att när jag använder tampong så brukar det komma, ätit för mkt socker och haft samlag så är det kört.

• Elisie

ok.. ja då testar jag att dricka lite citronvatten nu skiter i om ja får utslag de måste bord klådan!
    Och så tar jag vagitorie i natt..

Har precis haft mens eller ja liknande men jag använder inte tampong.....  har inte alls ätit så mycket socker egentligen nu heller..
    Ja blir de inte bättre med detta nu så ringer jag bm.
    Hörde oxå att man kunde doppa en tampong i olivolja..?

• PruttPottan
    Elisie skrev 2011-09-20 21:46:18 följande:
    ok.. ja då testar jag att dricka lite citronvatten nu skiter i om ja får utslag de måste bord klådan!
    Och så tar jag vagitorie i natt..

Har precis haft mens eller ja liknande men jag använder inte tampong.....  har inte alls ätit så mycket socker egentligen nu heller..
    Ja blir de inte bättre med detta nu så ringer jag bm.
    Hörde oxå att man kunde doppa en tampong i olivolja..?
    Ja dricka funkar kanske också, jag menade att jag sköljer där nere med det :P

Olivolja har jag inte testat, aldrig hört. Däremot ska väl sån teatree olja vara nåt men jag har aldrig vågat testa..
  • Suck och suck

Jag blev äntligen av med MINA FLYTNINGAR HELT, sen jag haft dem i trekvartsår, och det var för att jag blev botad för urinvägsinfektion. Jag fick äntligen en ordentlig kur med antibiotika. NU tog den. SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att vara av med dessa jäa flytningar. Jag som trodde att det  nästan skulle vara så?
    Surt är ju bra att äta, om man ska slippa UVI, har jag hört. Så jag försöker käka så surt som möjligt,
    men köra upp en citron i häcken även för UVI:en????? (sa ni att det finns tabletter istället?)

• PruttPottan
    Suck och suck skrev 2011-09-20 23:21:04 följande:
    Jag blev äntligen av med MINA FLYTNINGAR HELT, sen jag haft dem i trekvartsår, och det var för att jag blev botad för urinvägsinfektion. Jag fick äntligen en ordentlig kur med antibiotika. NU tog den. SÅÅÅÅÅÅÅ skönt att vara av med dessa jäa flytningar. Jag som trodde att det  nästan skulle vara så?
    Surt är ju bra att äta, om man ska slippa UVI, har jag hört. Så jag försöker käka så surt som möjligt,
    men köra upp en citron i häcken även för UVI:en????? (sa ni att det finns tabletter istället?)
    Men kände du inte att du hade urinvägsinfektion?!?!?  Människa! Jag minns att jag var på väg att slita loss handfatet när jag var liten när jag skulle kissa de 3 dropparna som kroppen krävde att jag skulle få ut.. Det var fruktansvärt!

Jag funderade på det där med bakteriell vaginos (hette det så??) kunde inte dte också ge liknande symptom? Eller var det bara flytningar och illaluktande doft men inget kli?
  • Jumbopolly
    PruttPottan skrev 2011-09-21 03:00:22 följande:
    Men kände du inte att du hade urinvägsinfektion?!?!?  Människa! Jag minns att jag var på väg att slita loss handfatet när jag var liten när jag skulle kissa de 3 dropparna som kroppen krävde att jag skulle få ut.. Det var fruktansvärt!

Jag funderade på det där med bakteriell vaginos (hette det så??) kunde inte dte också ge liknande symptom? Eller var det bara flytningar och illaluktande doft men inget kli?
    alla känner inte när de har en UVI... Man kan gå i månader med urinvägsinfektion utan att veta om det.
    man kan till och med gå med det utan att känna det å utan att proverna visar det men ändå har du det.. Men oftast känne rman ju av det å har skitjobbigt med pinkeriet.. 
  • PruttPottan
    Jumbopolly skrev 2011-09-21 03:07:15 följande:
    alla känner inte när de har en UVI... Man kan gå i månader med urinvägsinfektion utan att veta om det.
    man kan till och med gå med det utan att känna det å utan att proverna visar det men ändå har du det.. Men oftast känne rman ju av det å har skitjobbigt med pinkeriet.. 
    Oj, hade ingen aning om detta.. Men hur upptäcks det då?
Svar på tråden Svamp? näe... hjälp