Inlägg från: Elisie |Visa alla inlägg
  • Elisie

Svamp? näe... hjälp

Nu är de så här igen...

För andra gången nu kliar de i underlivet.. inte hela tiden men då och då.. sist behandlade jag för svamp för då såg de ut som svamp.. men denna gång ser de inte riktigt så ut.. och de kliar så långt in :/

Hjälp mig! någon som vet va de kan vara och vad som kan hjälpa?
    Har precis haft "mens" eller ja nått liknande.

Tänkte testa behandla mot svamp innan ja ringer BM..

• Svar på tråden Svamp? näe... hjälp
  • Elisie

Ja jag kör med vagiatorier..

Citron säger du!? alltså du skär en skiva och stoppar in? Funkar de alltså? :)
    Kanske ska testa de då.. men är ju lite överkännslig mot citron annars .. men de är ju om ja äter de.

• Elisie

ok.. ja då testar jag att dricka lite citronvatten nu skiter i om ja får utslag de måste bord klådan!
    Och så tar jag vagitorie i natt..

Har precis haft mens eller ja liknande men jag använder inte tampong.....  har inte alls ätit så mycket socker egentligen nu heller..
    Ja blir de inte bättre med detta nu så ringer jag bm.
    Hörde oxå att man kunde doppa en tampong i olivolja..?

• Elisie

Här skrivs de friskt ser jag :)

Jag har haft bakteriell vaginos.. jag märkte ingenting då jag hade detta.. de luktade ingenting alls.. förutom som de brukar lukta, mycket flytningar har jag jämt haft och reagerade inte på det heller. Detta upptäckte gyn vid ett besök då jag var där för något helt annat. Fick då vaginal kräm som skulle "skjutas" upp i slidan i ca 7 dagar sen var de bra.

Jag har nyss varit jätte förkyld och haft svår astma vilket jag fick beta pred för (kortison tabletter) så de kan ju kanske vara lite därför de nu kliar där nere..
    Känns dock bättre idag efter pevaryl, men körde med lite fil oxå på en gång och så dricker jag surt.

• Elisie

Jag brukar passa mig för att sätta mig på någon bänk då de börjar bli kallt.. även om ja har långkalsonger på.. brukar lätt känna av uvi om jag suttit kallt bara ens lite.

• Elisie

Tänker bara ignorera epicfails inlägg då jag anser att de är omoget.
    Och tänker samtidigt tipsa henne om att testa att just köra upp filmjölk i fittan.

Ibland funkar huskurer bättre än medicin, och JA jag har kört upp filmjölk i fittan tidigare och det FUNKAR faktiskt! :)

• Elisie

Satt idag och kikade på medicin för just svamp på fass.se och de som finns i bla sådan medecin är liknande de mjölksyrebakterier som finns i vanlig filmjölk, de gör ungefär samma sak.
    Så varför inte testa filmjölk eller citron.. Ja menar bara de fúnkar så spelar de väl ingen roll vad de är som gör att de slutar klia!

Svar på tråden Svamp? näe... hjälp