• annsson

Vintagemässan i helgen

På lördag och söndag (11-17) är det Vintagemässan igen i Stockholm (Strand, Hornstull). Jag var där i våras och de har verkligen mängder av fräscha, snygga kläder för oss som gillar lite äldre eller egen stil.

Någon som ska dit?

• Svar på tråden Vintagemässan i helgen
  • pilfink

Vad är det för något? Är det som en loppmarknad där vem som helst får sälja sina kläder?

• annsson

Nej det är butiker som säljer sina kollektioner av vintagekläder. Så det brukar vara välsorterat och fräscht.

Hittade en lista på butikerna:
    59 Vintage Store A. Marchesan Ayla Danielle Kristina Carina Wikman Cia Edenhag Elenor Bergqvist Humana Independent Kostym Kellerman Vintage Lilla M Lolux First & Second Hand Mahoyo Mor & Dotter Roos Myrorna Nazanin Loukatou Orkan Lia Papillon Rost Vintage Sabina Fransk Vintage Stadsmissionen Stefan Villkatt Veras Garderob Villa Vita yesterdays!
    Hemsida: bakatframat.se/vintagemassan/

• unreal

Oj! Det var inte lite butiker det. Har själv inte intresset för Vintage-kläder, men min äldsta dotter har det. Så henne ska jag tipsa detta om (om hon inte redan känner till det) Tungan ute

• annsson
    unreal skrev 2011-09-21 12:48:46 följande:
    Oj! Det var inte lite butiker det. Har själv inte intresset för Vintage-kläder, men min äldsta dotter har det. Så henne ska jag tipsa detta om (om hon inte redan känner till det) Tungan ute
    Gör så! :) Glöm bara inte att det i flera butiker är kontanter som gäller.
  • unreal
    annsson skrev 2011-09-21 12:56:26 följande:
    Gör så! :) Glöm bara inte att det i flera butiker är kontanter som gäller.
    No problemas!

Det finns nog inget pinsammare än när man ska betala så tar dom inte kort, eller att man inte har tillräckligt mycket pengar på kontot 
  • fialottan

Läste att Vintagemässan ska gå igen, denna gång på drottninggatan 81 i Stockholm. 29 30 september. Någon som har koll på vad som låg där innan? Så att man på ett hum kan föreställa sig hur stort det kommer va i år.

• pilfink

Det är en gammal klassisk danslokal och att döma av alla utställare är det rätt stort utrymme de har:

UTSTÄLLARE VINTAGEMÄSSAN HÖST 2012

59 Vintage Store Anneli Hedström Botteknotten Carina Wikman och Ingrid Herrström Christina Florén Dannydesign Dreamers Vintage Elisabeth Östh Emmaus Vintage Stockholm Eva Maria Even Cow Girls Get The Blues Helén Vedlé Humana Ica Bergqvist Lata Pigan Le Monde Roche Libélula Liin Rokka Lilla M Lina Svensson Linda Lundquist LoLux First and Second Hand Lyckliga Gatan – Vintage Kuriosa Design MANI Marshmallow Electra Minns Du? Moddie Myrorna OrkanLia POP Rost Ruth-Hannah Ruth & Raoul Swedish Hasbeens Tidens Melodi Ulrika Hedström  Rönn Veras Garderob Garite
  • MoniKatt
    fialottan skrev 2012-09-12 19:10:03 följande:
    Läste att Vintagemässan ska gå igen, denna gång på drottninggatan 81 i Stockholm. 29 30 september. Någon som har koll på vad som låg där innan? Så att man på ett hum kan föreställa sig hur stort det kommer va i år.
    Tackar för tipset! Skall göra ett besök där. Bra information för dom som har tänkt göra ett besök på vintagemässan i helgen: 

http://bakatframat.se/vintagemassan/for-besokare/entre-och-oppettider/ 

Svar på tråden Vintagemässan i helgen