Min honkatt har börjat kissa inne efter kattungarna lämnade hemmet?!
Hej
Jag har katthona hemma som alltid har varit lite fin i kanten och har för det mesta varit inne katt. Men i våras stack hon för oss och var borta i några dagar och blev då med kattungar. Hon har alltid varit lugn och inte gjort något väsen av sig innan. Hon fick en kull på 3 kattungar i Maj som hon skötte jätte fint och dom flyttade för 5 veckor sen. Dom 2 första veckorna var hon lugn och sa inget, letade lite första dagen men sen var hon var hon som vanligt igen. Tills för 2-3 veckor sen då hon blev helt knasig!
Hon jamar hela tiden som om hon löper, har ingen respekt alls för oss, kraffsar och slänger sig mot ytterdörren. Förstår att hon vill ut men det känns bara som hon blir värre när vi släpper ut henne. Idag hade hon för första gången någonsin kissat i matrummet!? Tror det var i protest!
Har gett henne p-piller nu i 3 veckor och hon ska steriliseras nästa månad. Hade hon inte ätit p-piller så hade jag trott att hon löpte för hon är helt knäpp nu! Stör oss hela nätterna och håller igång!
Någon som har några tips eller råd att komma med? Eller vad det är som är fel?!