• Super blondinen

Hur länge värmer ni välling ersättningen ? Hur värmer ni?

Som rubriken lyder hur länge värmer ni vällingen?
    Hur värmer ni den?

Vi ca 40 sek
    Vi värmer den i micron
    Mängd ca 220ml fullkorns välling

• Svar på tråden Hur länge värmer ni välling ersättningen ? Hur värmer ni?
  • Alexi

Det är ju olika beroende på mikro, men 25-40 sek kanske. Men hemma gör vi alltid vällingen genom att värma vatten i vattenkokare som vi ställer in på 40 grader, enormt smidigt, ett av våra bästa inköp till småbarnsåren!

• Muslimska mamman

Jag kokar vatten och fyller en termos ett par gånger per dag så är vattnet alltid lagom varmt (förutom när det är nykokt). Ställ flaskan utan lock och napp i en kanna kallt vatten så blir mjölken ljummen fortare.

• No ordinary love

Jag har en vattenkokare som man kan ställa in graderna på. Varje natt fyller jag på den och värmer till 100 grader.
    När han vaknar på morgonen och ska ha välling och gröt värmer jag upp den till 60 grader.

Det är verkligen smidigt att ha en sådan vattenkokare, speciellt om man har barn som vaknar flera ggr om natten och vill ha mat. Då kan man ha doserat färdigt välling/ersättning och sedan bara hälla i vatten.

• Lantani

220 ml färdigblandad välling värmer vi 30 sek.
    180-210 m vatten till ersättning värmer vi 25 sek.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Cloudberry

Har en vattenkokare som jag bara trycker på och låter den värma vattnet i kanske 15-20 sekunder till lagom ättemp, är vattnet för varmt så häller jag i kallvatten direkt från kranen.

• Cloudberry
    Alexi skrev 2011-09-21 21:54:44 följande:
    Det är ju olika beroende på mikro, men 25-40 sek kanske. Men hemma gör vi alltid vällingen genom att värma vatten i vattenkokare som vi ställer in på 40 grader, enormt smidigt, ett av våra bästa inköp till småbarnsåren!
    ja det är en sådan som jag funderar på att byta till.
Svar på tråden Hur länge värmer ni välling ersättningen ? Hur värmer ni?