• Anonym (skäggiga damen)

19 årig tjej med skägg!!! HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan börja med att tala om en sak, det är okej att skratta! Det här jag kommer berätta är aboslut inget skämt, utan det är en sak som jag mår riktigt dåligt utav. Jag vet att jag har mig själv att skylla. Men jag ber er ändå om hjälp då jag mår så himla dåligt.

Som jag sa innan, det är okej att skratta. För hade jag inte haft detta problem och jag läst att någon annan hade det så hade jag också skrattat och tänkt att hon får la skylla sig själv.

Iaf, till saken nu..

För 1 år sedan fick jag en gång höra: hahahha, fan va mycket hårstrån du har på hakan. Det stämde mycket väl, dock var det vita hårstrån, precis som alla har på kroppen, men det syntes extremt mycket på mig.

Gick hem och kollade i spegeln och tog rakhyveln och rakade bort det. Vilket jag ångrar enormt idag.

Efter någon månad upptäckte jag ett stort svart hårstrå och drog det med pincett.
    Sen har det hållt på såhär. hittat massa svarta hårstrån och dragit dem med pincett.

Rätt som det var det riktigt mycket och jag hade inte tid att stå med pincett då jag skulle iväg så jag tog återigen rakhyveln.

Nu ett år senare så måste jag raka mig på hakan eller på båda sidorna om hakan varje dag. Varenda jävla dag! Jag har testat och vaxa bort det men det verkar inte fungera något vidare.

Jag mår verkligen skit utav det här och jag vet att jag bara har mig själv att skylla. Men vad ska jag göra????

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden 19 årig tjej med skägg!!! HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Chazz Michael Michaels

Dig själv att skylla? Det där att hår blir grövre ju oftare man kapar det är så vitt jag vet en myt.

• Anonym (pco)

Vissa kvinnor med PCO har problem med skäggväxt pga för höga halter av testosteron i kroppen. Brukar gå att behandla med hormoner =)

• Anonym (hårig)

Det kan vara en hormonrubbning. gör en undersökning. Det går att behandla.

Jag har också jättemycket hår överallt, men för min del är det tyvärr ärftligt och inte så mycket att göra åt. Jag skulle dock aldrig raka. Jag bleker, noppar och vaxar istället.

• Anonym

Om du mår så dåligt över detta tycker jag absolut att du ska gå till en läkare som kan hjälpa dig.
    Idag finns det många metoder för att få bort oönskad hårväxt. 
    Man ska ta bort hår permanent med laser eller ipl som det heter.
    Har själv funderat på att göra detta.
    Tycker du ska våga ta hjälp eftersom detta är nog ett ganska vanlig problem men som vi själva skäms över.
    Önskar dej all lycka och hoppas att detta löser sig så att du själv kan må bättre.    

Jag har alltid trott att de blir svarta och grövre om man rakar, så det har jag tagit för givet. För när jag hade rakat några gånger dök de svarta stråna upp, det var inga vita tunna strån längre.

Anonym skrev 2011-09-21 22:15:54 följande:
    Om du mår så dåligt över detta tycker jag absolut att du ska gå till en läkare som kan hjälpa dig.
    Idag finns det många metoder för att få bort oönskad hårväxt. 
    Man ska ta bort hår permanent med laser eller ipl som det heter.
    Har själv funderat på att göra detta.
    Tycker du ska våga ta hjälp eftersom detta är nog ett ganska vanlig problem men som vi själva skäms över.
    Önskar dej all lycka och hoppas att detta löser sig så att du själv kan må bättre.    
    ja, tack för lyckoönskningarna! Jag ska nog gå till läkaren och be om hjälp. Problemet är bara att jag skäms nå in i norden över det. Varje gång jag är bland folk försöker jag kolla bort från alla för det känns som att alla stirrar. men det gör dom ju inte, men känslan finns där ändå.
  • Mikesh

Hårväxt triggas av rakning jo... Svart hår beror oftast på mycket hormoner som ovan skrivit, kysst en tjej med mycket hårväxt just runt munnen det syntes inte men fy fan va äckligt det va , kändes som att kyssa en hårig man, så aldrig igen. Finns hjälp att få:)

• pluvdo

Jag har också hört att det är en myt att håren blir grövre av att man rakar sig. Det är i så fall att de tillfälligt blir grövre för att de är nya och färska, men att de i så fall blir mjukare med tiden eller något.

• Anonym (hårig)
    Anonym (skäggiga damen) skrev 2011-09-21 22:16:49 följande:

Jag har alltid trott att de blir svarta och grövre om man rakar, så det har jag tagit för givet. För när jag hade rakat några gånger dök de svarta stråna upp, det var inga vita tunna strån längre.

Du kanske upplever att de blir mörkare och grövre eftersom de får en vass avkapad kant när du rakar. Prova att noppa ett tag och se om du känner likadant.
Svar på tråden 19 årig tjej med skägg!!! HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!