Kan man byta suppleant innan tidens slut?
Hej, sitter "av misstag" i en förening. Vid ett årsmöte tidigare i år så fattades det en suppleant och för att vi skulle kunna gå vidare med mötet var vi tvungna att klubba en till suppleant, ingen ville och jag erbjöd mig eftersom att de sa att jag inte hade någon större roll i föreningen, och inte var tvungen att vara med vid varje möte (som hålls en gång i månaden och jag bor över en timma därifrån i resväg....). De sa då till mig att de få gånger jag skulle behöva var med om det var (minns inte riktigt exakt antal) en tre stycken personer innan mig inte kunde komma. Det lät väl okej tycker jag. Nu har det förstås uppkommit massa tjafs och de som ska vara där innan mig är det inte, plus att en blivit "mammaledig" från föreningen - och vips blev det tjafs med mig. Jag har ingen som helst lust att åka dit egentligen men insett vad jag satt mig i... Jag har bara svårt att få ihop tiden med djur, barn, plugg och jobb. Hade det varit nästgårds hade det ju gått att pussla ihop lättare - vilket jag sagt till dom.
Jag sitter tydligen på två år, kan man vid årsmötet redan nästa år välja en ny suppleant eller är jag tvungen att sitta kvar...?