Inlägg från: LillaDaze |Visa alla inlägg
  • LillaDaze

Förbereda flaskor, gå ut m.m.

För vår del gör vi såhär:
    Hemma kokar jag upp en hel kanna vatten på morgonen och har det i en kanna. Häller upp i flaskan, micrar till ättemp, i med pulver- klart.höll länge på med att ha hett vatten i termos sen kyla men det är bara jobbigt och tar för lång tid, bebis hinner bli så arg under den tiden. det viktigaste är att vattnet är kokat- pulvret ska man ju lägga i vid ca 40 grader.
    om hon inte äter upp allt kan man spara i max 2 timmar.i !

När vi är ute har jag en AVENT vällingdoserare som jag tagit ut innehållet ur- så det blir en hel burk för det är så svårt att veta i förväg hur mycket hon kommer vilja äta. så har jag ett mått i den också.

sen en termos 0,5 liter som jag köpt på ica. micrar upp vattnet till ättemp, häller i och tar med då går det fortast att fixa i ordning.
    om jag ska hem till nån tar jag bara med en petflaska med vatten för då kan man ju micra.

Till natten mäter jag upp tex 180 ml vatten, micrar, häller i termos och mäter upp 6 mått i en flaska. så kan man bara sätta sig upp, hälla i vattnet skaka och ge.
  • LillaDaze

Jag kanske ska tillägga att min dotter är soja och mjölk allergisk så vi kan inte använda de färdiga tetrorna ... Tyvärr för det verkar ju jättepraktiskt! men det funkar rätt bra ändå när man väl fått in rutinen

Svar på tråden Förbereda flaskor, gå ut m.m.