• Flashbulb

Kille behöver smink tips...................

Hej!

Det är såhär att jag i flera års tid haft ärr över hela ansiktet. Dessa ärr har jag fått ifrån  mina yngre dar när jag hade mkt acne som jag då försökte klämma sönder. Idag använder jag brunkräm varje dag för att täcka över dessa ärr. Varje gång jag lämnar mitt hem måste jag stå där och försöka smörja in ansiktet med sånt skit. Innerst inne är jag trött på det men tills att jag har råd att utföra några operationer måste jag fortsätta använda brunkräm.

Mitt problem är att jag inte kan sånt. Har i flera år använt krämer som är långt ifrån min naturliga hudfärg och på fotografier syns det väldigt mkt att jag använder smink då vissa delar av ansiktet är ljusare än andra. Jag vet också att människor tittar på mitt ansikte och runt det, just på dom delarna jag har sminkat mig men sällan i ögonen vid konversationer..

Egentligen behöver jag smink tips men hur ska jag göra? Ska jag gå till en butik och be om hjälp? Känns väldigt pinsamt, lägg därtill att jag är kille.  Kanske kan maila någon butik och komma dit innan öppningsdags? Ska jag gå till någon privat sminkös? Hur funkar sånt?

• Svar på tråden Kille behöver smink tips...................
  • puss

sluta genast med smink och gå till en hudsalong och gör en kemisk peeling.

Ät min sidfot
  • Hannah76

Om det syns på fotografier så synd det i verkligheten också..
    Gå till en butik och få hjälp med rätt nyans. Det finns underlag och puder speciellt för män.

• seandra82

om du använder bla kemisk peeling så kommer den mesta av  rodnanden efter acnen försvinna.

bokad 12 april =O)
  • TEDDEN

Jobba på ditt självförtroende! Och spara ihop till en kur med kemisk peeling eller laserborttagning. Ingen brunkärm kommer någonsin se naturlig ut på en man.  

• ojsanoj

Sluta genast med brunkräm först och främst! Gör bara saken ännu värre, är det fel färg tittar ju fler pga att det ser mysko ut.
    Sen bokar du tid på en salong, och pratar med ett proffs ist! 

• Agapi

Det finns "kill smink" (inte for jag vet vad de ar for skillnad fran "tjejsmink" mer an forpackningen). Vet ju inte vr du bor, men pa Ahlens city i goteborg finns de iaf. Kanske lite mindre pinsamt att ga och fa hjalp dar nar de finns produkter som ar speciellt riktat till man? Bor du nagon annanstans sa borde de flesta storre affarer med ordentlig smink avdelning ha smink for man.

Kan tillagga att jag har kant flera ("vanliga", dvs inte nagon speciell stil med kajal och sadar) killar/man som sminkar sig bara for att se lite frashare ut.

• epicfail

sola måttligt och gå på ansiktebehandling då och då, kolla på youtube hur de gör där....sök...make up tutorial for men, eller bara make up tutorial...

det är vanligare än vad man tror det där med män och smink....mina killkompisar är alltid på solarium eller tar en soldusch och använder concealer på dagtid.... se till att du lär dig HUR du ska sminka dig bara, övning ger färdighet och dessutom är det grymt kul!

• epicfail

man kan alltså kombinera solning/ fejkbränna med brunkräm utan att det ser skitlöjligt ut...

• Flashbulb

Hej!

Kemisk peeling funkar det ? vad gör man då?  Jag har känslig hud dessutom om det nu påverkar.

Jag bor i Norrland, men ska försöka gå förbi någon affär och fråga om de kan hjälpa mig. Frågan är om jag ska gå dit osminkad, ser ut som fan då.. riktigt pinsamt att behöva stå framför människor när de ska prova olika krämer. Hm. Ska kolla upp peelingen och gå förbi någon affär och se om de kan hjälpa mig.

Tack för era tips tjejer!

Svar på tråden Kille behöver smink tips...................