• Flashbulb

Kille behöver smink tips...................

Hej!

Det är såhär att jag i flera års tid haft ärr över hela ansiktet. Dessa ärr har jag fått ifrån  mina yngre dar när jag hade mkt acne som jag då försökte klämma sönder. Idag använder jag brunkräm varje dag för att täcka över dessa ärr. Varje gång jag lämnar mitt hem måste jag stå där och försöka smörja in ansiktet med sånt skit. Innerst inne är jag trött på det men tills att jag har råd att utföra några operationer måste jag fortsätta använda brunkräm.

Mitt problem är att jag inte kan sånt. Har i flera år använt krämer som är långt ifrån min naturliga hudfärg och på fotografier syns det väldigt mkt att jag använder smink då vissa delar av ansiktet är ljusare än andra. Jag vet också att människor tittar på mitt ansikte och runt det, just på dom delarna jag har sminkat mig men sällan i ögonen vid konversationer..

Egentligen behöver jag smink tips men hur ska jag göra? Ska jag gå till en butik och be om hjälp? Känns väldigt pinsamt, lägg därtill att jag är kille.  Kanske kan maila någon butik och komma dit innan öppningsdags? Ska jag gå till någon privat sminkös? Hur funkar sånt?

• Svar på tråden Kille behöver smink tips...................
  • Flashbulb

Hur bra fungerar peeling? Vill inte lägga ut flera tusen på något som inte kommer att ge märkbar skillnad?
    Eller är det jag som har för stora förhoppningar?

• ojsanoj
    Flashbulb skrev 2011-09-22 21:26:29 följande:
    Härligt! Vad kostar sådant? Såg att man kunde boka tid men såg inget pris?
    495 pix! o sen får du produkter för de pengarna med
  • Flashbulb

Ville bara säga att jag har bokat möte för kemisk peeling på måndag. TÄnkte dra förbi det där sminkshopen som någon länkade om 2v. fixa ett privat möte. får se hur duktiga de är!

tack återigen!

• epicfail

...eller så köper du en dermaroller billigare på tradera...

• Flashbulb

Så att köpa en egen maskin är bättre än att betala överpris på en klinik? Använder de samma redskap där eller? Ska ta en titt. tack.

• puss
    Flashbulb skrev 2011-09-24 18:16:20 följande:
    Så att köpa en egen maskin är bättre än att betala överpris på en klinik? Använder de samma redskap där eller? Ska ta en titt. tack.
    gå på klinik först och hör vad dom säger! alltid bra med ett expertutlåtande, särskilt när det gäller nåt så viktigt som ens fejs.
    sen kan du köra själv.

lycka till!
    Ät min sidfot
  • LiveHappy

kemisk peling och dermaroller är helt olika saker. jag har testat dermaroller, rollade fem dagar i veckan i tre månader, visst det gav skillnad men skulle nog behöva göra det i minst 8 månader för att alla mina ärr efter acne samt bristningar skulle försvinna. Så jag orkade inte. Du kan ju alltid testa det, finns ju fraxel laser också som är bra mot ärr dock mycket dyrare. Fraxel laser är samma sak som dermaroller bara det att nålarna är som laser istället, svårt att förklara. Men åh andra sidan kanske pengarna är värda det med tanke på att du kommer få en finare hud åh inte behöva sminka dig.

Googla lite på kemisk peling, dermaroller och fraxel laser åh se vad du har råd med, åh vad du vågar dig på. Det är ju smärtsamt.  

• Flashbulb

Nu har jag varit på konsultation med en expert.. Först vill jag säga att för 8 år sedan åkte jag till en laserklinik i skåne för hårborttagningen på överläppen. Jag vet inte om det var lurendrejeri men det är egentligen där sminkandet började. Jag fick ärr på överläppen, som en mörk skugga. skit fult!  Idag berättade experten att jag har fått pigmentfel på överläppen. Pigmentfelen på överläppen fick jag i samband med lasern. Hade jag vetat bättre hade jag anmält detta företag. Dessa går det inte att göra mkt åt sa hon. Jag får alltså fortsätta sminka mig. Däremot hade jag lite djupare acne ärr på kinderna vilket en dermaroller kunde fixa. 

Behandlingen för en dermaroller låg på lyssna här! 1000 för bara användandet av verktyget och 1100 för själva behandlingen. 2100 totalt, men nej tack!  Jag har bokat tid för en smink session på fredag. Ska dessutom ta och fixa en dermaroller.  1,5 mm blir det. 

Min fråga lyder, hur ofta ska man byta rollern? Tänkte om man skulle fixa en eller två?

• Flashbulb

Hej! Ville bara säga tack till alla tips här inne. Jag var på smink kurs idag och fick tips. Fick även med lite brunkräm som passar min hudfärg bättre. Har även fixat en dermaroller, och ska prova köra den snart.
    har bara en sista fråga. En dermaroller ska man bara köra när huden är len och fin? Med andra ord ska man  inte köra den när man har stubb?

• iii
    Flashbulb skrev 2011-09-26 12:02:51 följande:
    Nu har jag varit på konsultation med en expert.. Först vill jag säga att för 8 år sedan åkte jag till en laserklinik i skåne för hårborttagningen på överläppen. Jag vet inte om det var lurendrejeri men det är egentligen där sminkandet började. Jag fick ärr på överläppen, som en mörk skugga. skit fult!  Idag berättade experten att jag har fått pigmentfel på överläppen. Pigmentfelen på överläppen fick jag i samband med lasern. Hade jag vetat bättre hade jag anmält detta företag. Dessa går det inte att göra mkt åt sa hon. Jag får alltså fortsätta sminka mig. Däremot hade jag lite djupare acne ärr på kinderna vilket en dermaroller kunde fixa. 

Behandlingen för en dermaroller låg på lyssna här! 1000 för bara användandet av verktyget och 1100 för själva behandlingen. 2100 totalt, men nej tack!  Jag har bokat tid för en smink session på fredag. Ska dessutom ta och fixa en dermaroller.  1,5 mm blir det. 

Min fråga lyder, hur ofta ska man byta rollern? Tänkte om man skulle fixa en eller två?
    Går det inte att bleka pigmentfläckar? Har för mig att det finns krämer för sånt.
  • Flashbulb
    iii skrev 2011-10-02 20:14:18 följande:
    Går det inte att bleka pigmentfläckar? Har för mig att det finns krämer för sånt.
    Är det sant?? Det ska jag kolla upp, tack!!
  • puss
    Flashbulb skrev 2011-09-26 12:02:51 följande:

nej, du måste inte sminka dig.
    pigmentförändringar är ok.
    Ät min sidfot
  • Flashbulb

Uppdaterar en sista gång. Jag har nu köpt en liten flaska (Thiospot), 5 ml för 400 kr, svindyrt! Men denna är tänkt att ta bort mina pigmentfläckar. Dessa jag har haft i 7 år! Om detta är möjligt, vågar inte hoppas på något ännu så kan år 2012 börja på bästa möjliga sätt (beräknar att en förändring sker vid nyår).  Då slipper jag även sminka mig! Fyfyfyfyfan vilken underbar känsla isånafall!

• Flashbulb

Käkar även zinktabletter och använder dermarollern (1,5 mm) var 3:e vecka. Full beredskap! Får hoppas...

Svar på tråden Kille behöver smink tips...................