• Karisma

Normalt med diarré i början av en graviditet.

För en vecka sedan upptäckte jag att jag var gravid. Gissar runt v.11. Jag är sjukt illamående dygnet runt vilket känns som en normal del i att vara gravid.

MEN jag har även fått världens diarré. Någon som hört om det är normalt att få det i början? Kan ju också vara magsjuka eller något jag dragit med mig från Egypten.

Har inte skrivit in mig på MVC och de i min kommun har ingen telefontid där förrän tidigast på måndag, så där får jag ingen hjälp. Sköterskan på previa tyckte jag skulle ringa mvc imorgon, vilket som sagt är omöjligt.

/K

• Svar på tråden Normalt med diarré i början av en graviditet.
  • bebis maj 12

Jag är bara i v 5 och är också dålig i magen..startade nyss en tråd om de här på fl.
    Så fort jag ätit något så måste jag på toan..tror inte de är magsjuka..inte för egen del iallafall..
    Vet att jag va dålig i magen när jag väntade nr 2 också..då va de senare i graviditeten..

Mamma till Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10
  • Karisma
    bebis maj 12 skrev 2011-09-22 15:50:21 följande:
    Jag är bara i v 5 och är också dålig i magen..startade nyss en tråd om de här på fl.
    Så fort jag ätit något så måste jag på toan..tror inte de är magsjuka..inte för egen del iallafall..
    Vet att jag va dålig i magen när jag väntade nr 2 också..då va de senare i graviditeten..
    Men har missat den tråden. Va skönt att höra att det finns fler som är dålig i magen. :)  Kom hem 11sep från Egypten så det känns inte som det skulle vara orsaken.

Tack för ditt svar. :)

/K
  • Erica80

Jag hade diarre hela min första graviditet och har det nu igen ( är i v 34 )
    Det positiva är att man slipper förstoppning som många har under graviditet

• Karisma
    Erica80 skrev 2011-09-22 15:59:56 följande:
    Jag hade diarre hela min första graviditet och har det nu igen ( är i v 34 )
    Det positiva är att man slipper förstoppning som många har under graviditet
    Det här är min 3e graviditet men mådde inte alls så här med de första, var då mer mot förstoppad. Mådde illa bara då och då. Nu dygnet runt (senaste 3 veckorna)  och väldigt dålig mage (senaste dagarna).

Kanske kan lugna mig tills på måndag då med att kontakta mvc. Är ingen som vill ringa sjukvården i onödan.

/K
Svar på tråden Normalt med diarré i början av en graviditet.