• Bebbe2006

Nån med erfarenhet av Mama Mia mödravård i Sthlm?

Hej

Är helt ny här på FL, och helt ny som gravid också. (Någonstans i vecka 6). Har inte hunnit bygga upp någon egen sida ännu, men det kommer. Tänkte fördriva tiden med er andra här fram tills det är dags att föda någongång i augusti. :o)

I slutet av januari skall jag på mitt första besök hos mödravården. Blev så otrevligt bemött i telefon när jag ringde till vårdcentralen, så jag bestämde mig för att testa någon privat klinik istället, och bokade därför in mig hos MamaMia. Är det någon som har någon erfarenhet av dem. Är det bra, trevliga, professonella ..etc?

Mvh
    Bebbe2006

• Svar på tråden Nån med erfarenhet av Mama Mia mödravård i Sthlm?
  • Uddan

Jag var inskriven på mamma mia för åtta år sedan och då var de urgulliga. Fick börja med ett VUL vid första läkarkontrollen vilket mina väninnor som gick på vanliga MVC inte fick. Härlig känsla att få se den lilla redan då.
    Jag var mycket nöjd. Jag gick inne vid Stureplan.

• legoland

Var inskriven hos dem för 3 år sen. De var helt underbara att ha med att göra. Det enda som jag var missnöjd med var ultraljudet. Hon som skötte det kändes otroligt opersonlig. Men den övriga personalens varma inställnings uppvägde även det. De är proffessionella och har ett bra utbud av förberedande kurser både i grupp och för de som vill gå själva. Jag gick vid Götgatan

• Jeanette81

Jag går på Mamamia på söder. Tycker det är ett superbra ställe, alla är jättetrevliga och det är mysiga lokaler!
    Jag trivs hur bra som helst! Kan verkligen rekommendera det!
    Grattis till graviditeten och lycka till
    /Jeanette v 31

• Frango

Jag går på Mama mia och tycker dem är superbra. Man slipper den "sjukhuslika" miljön vilket jag och min man tycker är bra + att dem gör ultraljud på plats.

Lycka till

• Snova

Har hört både bra och dåligt om dem men det dåliga tog på ngt sätt överhanden!

• Bebbe2006

Tack för alla svar!

Snova: Du behöver inte berätta om du inte vill, men det skulle vara intressant att veta vad det var som gjorde att du ändå känner mest negativt.

Mvh
    Bebbe2006

• sophi

Hej!
    Jag går på mamamia på karlavägen och tycker det är toppen!! Det finns många barnmorskor så om du inte gillar den du först får kan du alltid byta!
    Lycka till!!!

• JE06

Hej Bebbe2006! Jag har bara varit i kontakt med dem vid ett par tillfällen (Östermalm), men jag var inte så imponerad. De säger att man ska ha kontakt med EN barnmorska som man träffar genom hela graviditeten men jag blev inskriven hos en, men fick veta med en gång att jag egentligen skulle gå hos någon annan. Sen hann jag inte gå så många gånger för jag fick mf i v13, men men när jag ringde för att fråga om symptomen (hade börjat få ont och en liten blödning) blev jag rundkopplad till minst 5 personer. Jag fick bara mer och mer ont medan jag väntade på nästa person, så egentligen fick jag väl mitt mf medan jag väntade i telefon. Det är självklart inte deras fel, men eftersom jag sagt vad det gällde, och det borde hörts att det var ganska akut, så störde det mig att ingen verkade vilja prata med mig.

Det är nog inget fel på MamaMia, hittar man någon man får förtroende för är det nog bland det viktigaste, men jag kommer inte gå dit om jag blir gravid igen.

• Bebbe2006

Hej JE06! Trist med MF. Hoppas att du blir gravid igen snart och att det går bättre då. Lycka till!

• zoffan

Jag har hunnit gå en gång på Mama mia på söder, min barnmorska verkar gullig och miljön är inte steril. Kan rekomendera dig att gå dit.

Svar på tråden Nån med erfarenhet av Mama Mia mödravård i Sthlm?