• Bebbe2006

Nån med erfarenhet av Mama Mia mödravård i Sthlm?

Hej

Är helt ny här på FL, och helt ny som gravid också. (Någonstans i vecka 6). Har inte hunnit bygga upp någon egen sida ännu, men det kommer. Tänkte fördriva tiden med er andra här fram tills det är dags att föda någongång i augusti. :o)

I slutet av januari skall jag på mitt första besök hos mödravården. Blev så otrevligt bemött i telefon när jag ringde till vårdcentralen, så jag bestämde mig för att testa någon privat klinik istället, och bokade därför in mig hos MamaMia. Är det någon som har någon erfarenhet av dem. Är det bra, trevliga, professonella ..etc?

Mvh
    Bebbe2006

• Svar på tråden Nån med erfarenhet av Mama Mia mödravård i Sthlm?
  • Erica Andreas

Hej !

Går på mamamia på Karlavägen och tycker verkligen att man blir väl bemött där...
    Vi har fått en annan barnmorska nu till skatten i magen men det var pga att Cecilia som vi hade flyttade utomlans, vi har nu Elisabeth och är lika nöjd med dom båda...det är mysigt att gå dit, hemtrevlig miljö och ja ...jag har bara gott att säga om MM.

• Erica Andreas

Hej !

Går på mamamia på Karlavägen och tycker verkligen att man blir väl bemött där...
    Vi har fått en annan barnmorska nu till skatten i magen men det var pga att Cecilia som vi hade flyttade utomlans, vi har nu Elisabeth och är lika nöjd med dom båda...det är mysigt att gå dit, hemtrevlig miljö och ja ...jag har bara gott att säga om MM.

• Det blåa huset

Jag går hos Mama Mia söder och de är trevliga. Inte varit där mer än två ggr men på måndag är det dags för UL. Jippi!

• Godisbåten

Ni som har varit på Mamamia på söder, fick ni göra ett vul
    på första besöket??

• estrell

Går på mamma mia söder och tycker det är super där! Har iof bara varit på inskrivningen, men fick en kanonbra Bm och blev mycket bra bemött!

GODISBÅTEN: Nej man får inte göra något ultraljud på inskrivningen, det kommer först då det är dags för det stora Ul:et mellan v18-20 ca, enligt min Bm iaf.

• Ulle71

Jag och min sambo gick på Mama Mia Söder under min första graviditet. Vi var jättenöjda med deras personal. Eftersom jag testade + idag så har jag ännu inte ringd till MamaMia men jag kommer absolut att vilja gå hos dom igen.

Jag bad att få göra att tidigt VUL under min förra graviditet, eftersom jag kände mej orolig, och det var inga problem men det är inte standad.

• Min första

Vi går på Mama Mia Karlavägen och jag måste ge all beröm som jag kan!
    Vi har haft kontakt med många sjukhus och instanser under min graviditet och ingenstans har vi fått så mycket respons och information som på Mama Mia.
    Underbar BM och underbar läkare!
    Fått allt vi bett och undrat om!

Självklart förstår jag att det beror mycket på vilken BM man får...men lika mycket beror det på hur mycket man själv vågar öppna sig.
    Min BM fick mig och får mig att våga prata om ALLT!

Jätte lycka till och Grattis

• vår andra

Jag gick på MM på Karlavägen och är MISSNÖJD som bara den, blev skitdålig behandlad och vill inte gå in på vad som hände eller så.

• Floria

Var på mm söder för fyra år sedan, det var bra förutom att hon som gjorde UL var helt oprofessionell och gjorde det värre för oss (de såg fel på barnet som hon inte kunde hantera).

• Miss Daisy

Jag gick på Mamamia söder och jag är inte nöjd. Det kändes som den bm jag hade var totalt ointresserad av mig, och när jag drabbades av komplikationer så fick jag inget stöd.

Dessutom så kände jag att hon kränkte mig på efterkontrollen. Ska se om jag hittar en länk till en tråd där jag tidigare har skrivit om detta.

Svar på tråden Nån med erfarenhet av Mama Mia mödravård i Sthlm?