Inlägg från: Anonym (student) |Visa alla inlägg
  • Anonym (student)

CSN handläggningstid?

Hur länge brukar man få invänta CSNs beslut? Jag fyllde i allt online, men var tvugen att skriva på papper och skicka in då mitt bankid har fuckat upp. :( Fick mail i dag att de fått min ansökan och hör av sig så snart den är behandlad.

Någon som har någon aning om hur lång tid det brukar ta innan den är behandlad när man gör det på det sättet. det borde väl rimligtvis kunna gå hyffsat fort då det inte är helt i början av terminen. Eller?  

• Svar på tråden CSN handläggningstid?
  • Anonym (student)
    Anonym skrev 2011-09-22 18:25:42 följande:
    Men varför skickar du in den så sent??

Handläggningstiden är 2-8 veckor....

Känns lite som att det kvittar då det redan hänt.

Fast tidigare år har det ju gått på knappt en vecka, varför skulle det ta så lång tid nu? Allt är ju fixat på nätet förutom underskriften som är på papper.  
  • Anonym (student)

Någon annan som vet? När jag kollade CSNs hemsida hittade jag inget om 2-8 veckor. Däremot hittade jag info om att majoriteten får sina pengar inom 12 dagar. Någon med erfarenheter?

• Anonym (student)
    Anonym (Nillan) skrev 2011-09-23 18:52:12 följande:
    Jag ansökte förra torsdagen, typ mitt i natten. På tisdagen därpå hade jag pengarna på mitt konto! Så ibland är CSN supersnabba! Jag har dock varit med om att de tagit längre tid på sig...

Jag har sökt extra bidrag för att jag har två barn och det verkade som om, när jag inne på  min sida att det kan ta lite l'ngre tid då för att de måste kolla upp om jag verkligen har barn, så att säga. Men jag hoppas att det går hyffsat fort. :P Den värsta rushen borde ha lagt sig nu.
  • Anonym (student)
    tideloo skrev 2011-09-23 19:59:14 följande:
    Jag fick allt beviljat efter ett dygn, sen pengarna några dagar efter

Ja, det kan nog vara olika. Precis som hur lång tid det tar.
Svar på tråden CSN handläggningstid?