Inlägg från: Anonym (Nillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nillan)

CSN handläggningstid?

Jag ansökte förra torsdagen, typ mitt i natten. På tisdagen därpå hade jag pengarna på mitt konto! Så ibland är CSN supersnabba! Jag har dock varit med om att de tagit längre tid på sig...

• Anonym (Nillan)
    Anonym (student) skrev 2011-09-23 19:52:50 följande:
    Jag har sökt extra bidrag för att jag har två barn och det verkade som om, när jag inne på  min sida att det kan ta lite l'ngre tid då för att de måste kolla upp om jag verkligen har barn, så att säga. Men jag hoppas att det går hyffsat fort. :P Den värsta rushen borde ha lagt sig nu.
    Ja, då kan jag tänka mig att det tar lite längre tid. Min ansökan var rätt "enkel"; inget tilläggslån eller sånt.
  • Anonym (Nillan)
    Anonym skrev 2011-10-25 10:54:00 följande:
    hur kan du få pengarna så fort? du måste ju först ha ett studieintyg från skolan och sen måste du ju ange ditt bankkontonummer och det gör man INTE på ansökan till csn.
    Skolan började i augusti, jag ansökte om CSN i slutet av september = jag utgår från att skolan redan rapporterat (elektroniskt?) att jag studerar. Jag har haft CSN tidigare = de hade mitt kontonr sedan tidigare. Studieförsäkran skickade jag in elektroniskt.
Svar på tråden CSN handläggningstid?