• s3xxyn20

Symtom för tvillingar?

Vad ade ni för symtom? Kom det tidigt i grav? Jag är tydligen i v 5 å i 4 v har jag kräkt .. Har en son sen innan men hade inga symtom med honom :) har anlag att få tvillingar med.

• Svar på tråden Symtom för tvillingar?
  • strojes

Jag har tvillingar och ett barn innan tvillingarna. Hade flera "typiska" tvillingsymtom men hade förklaringar till allt så som "alla graviditeter är olika", "magen växer tidigare andra gången"...

*fick mage tidigare - hade mammabyxor redan i v8
    *mycket mer halsbränna
    *mer illamående och mer kräsen på vilken mat jag åt
    *så otroligt trött - den första tröttheten som brukar ge sig efter 2-3 månader höll i sig hela graviditeten

Vi fick veta på rutin UL i v18 att det skulle bli tvillingar.

• 3 barns mamma

Jag hade värre på allt med första barnet än med tvillingarna. Ända som igentligen var värre var att jag blev andfådd av ingenting! Jag skämdes över det kunde ju knappt ta på mig kläder innan jag var så andfådd att jag fick vila.

• Frugan79

Väntar tvillingar i v 18 men har inte haft några direkta "symtom". Inget illamående, ingen tidig mage, ingenting utmärkande.

• Sanne.69

Hej! känner igen mig i de Mamma till Lucas skrev.blir med andfådd för allt. orkar ingenting är så trött på att vara gravid har nästäppa svårt för att andas svullna fötter och ben.  vill bara att dom små liven ska komma ut

• GullpuckotMe

när jag vänta mina tvillingar (enda barnen o graviditeten) så  var jag GRYMT trött mest. mådde lite illa på eftermiddagarna efter vecka7 o framåt. men annars mådde jag bra

hade inga symptom alls förens vecka 6 o framåt

• jennywi

Jag var sjuk i 9 månader med mina tvilling flickor.
    Har en dotter sen innan och tvilling graviditeten var hemsk om man jämnför.

Extremt illamående till en början.
    Började spy i vecka 2.
    Halsbränna fick t om receptbelagda mediciner.
    Alla graviditets symtom kom tidigare.
    Mage tidigt. Riktig hemsk lukt allt luktade skit och jag spydde för minsta lilla. Extrema hormoner grät väldigt mycket.

Senare blev jag sängliggandes av foglossning som gjorde att jag inte kunde gå, sammandragningar vid minsta ansträngning. Jag var sängliggandes under hela graviditeten. Var en riktig kamp.

Viktuppgång på 50 kg var av 20 kg vätska ungefär.
    Kom i v 38 (väntan var lång trodde jag skulle dö 3 gånger om dagen )
    Blev snitt kom stora tjejer på 3430g och 3330 g

• Helle333
    s3xxyn20 skrev 2011-09-22 20:19:25 följande:
    Vad ade ni för symtom? Kom det tidigt i grav? Jag är tydligen i v 5 å i 4 v har jag kräkt .. Har en son sen innan men hade inga symtom med honom :) har anlag att få tvillingar med.
    Jag har inte tvillingar själv men en tjej vars blogg jag följde fick det i vintras. När de var på första ultraljudet och dem upptäckte att det var två därinne så frågade BM om hon inte hade mått lite extra illa. Hur nu tjejen skulle kunna veta om hon mådde lite extra illa eftersom det var första graviditeten men hon hade knappt mått illa alls.
  • septum

jennywi: 50 kg Förvånad är det ens möjligt. Fy då stackars dig. Jag ska själv börja med Pergo och har en del funderingar kring tvillingar. Men 50 kg det lät inte roligt. Jag som gick upp mellan 25-30 kg med enkelbörd.

• gedansk

hej

När jag väntade mina tvillingar kräktes jag så mycket att jag gick ner 8kg första trimestern. Den var ingen hitt att spy oliver genom näsan.

Svar på tråden Symtom för tvillingar?