Hypotyreos tråden!
Favoritar
Favoritar
Clara: jag tycker att det låter som att du överdoserar eftersom du snabbt blir varm och får pulshöjning. Jag tycker iaf inte att du ska höja på eget bevåg, Levaxin ska man inte joxa runt med.
Blue Topaz: Det är väldigt individuellt. Många känner av en liten förbättring väldigt snabbt medans det kan ta upp till ett år för andra att börja må bra. Det beror väl också på hur mycket underfunktion du haft och hur länge du haft den.
Inom några veckor bör du känna något iaf :)
Hej!
Jag behöver er hjälp. Jag har haft hypotyreos i ca 10 års tid. Efter graviditen kraschade min sköldkörtel och TSh var uppe i nästan 300. Jag mådde apdåligt. Vi höjde dosen levaxin från 100-150mg och TSh började klättra neråt.
Nu senast när jag var på koll för 1 mån sen låg TSh på 5 och min läkare var nöjd. Problemet är att jag är konstant dödstrött fortfarande. Jag har inte alls mått bra sen TSH stegrade till 300 för 1,5 år sen, men nu är det sämre än på länge.
Är så trött så jag hasar runt här hemma. Har fruktansvärd ledvärk, kan knappt böja fingrarna för det gör så ont. Stel är jag också. Känner mig som en gammal tant trots att jag bara är 29 år.
Till saken hör att jag har haft jättekonstiga synbesvär i 3mån tid och tryck i huvudet, därför har jag fått göra en magnetröntgen som inte visade någonting konstigt. Nu oroar jag mig att det är något allvarligt fel på mig iom att mina synbesvär blir sämre och mitt allmäntillstånd också bli sämre.
Mitt TSH kan mycket väl ha stigit sen senaste kollen. Men säg att jag bara ar 5 som jag hade sist, kan man då vara konstant dödstrött och ha såhär ont?
Någon som har något klokt att komma med?
Ska såklart kontakta min läkare också men hon är helt värdelös så jag vänder mig till er också. Ni är förmodligen mer kompetent än vad hon är när det kommer till hypotyreos.