• L1988

Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!

Bra tråd så denna ska favoriseras!!
    så man kan gå tillbaka och läsa igen när det börjar närma sig.

Ja väntar mitt första barn och har oxå planer på att köra flaska från dag 1.
    Motståndare finns överallt vad man än gör så kör på de som känns rätt för dej och sen ska alla andra acceptera ditt beslut!! har inte tagit upp detta med min BM ännu men snart ska det göras.. Min sambo är emot mitt beslut oxå men han får fint gilla läget.. han kommer ju få mata och få närhet till sitt barn och det ser jag bara som positivt i deras relation oxå!! finns för och nackdelar med allt

Lycka till!!

• L1988
    Mamma till T skrev 2011-09-23 08:52:00 följande:
    L1988: dömer dig inte men det är väldigt skönt att ha sin sambos stöd i en sån här fråga. Jag levde första tiden på att sambon EN gång sa "du får göra det som passar er bäst, det är ju trots allt du som ska amma. Jag finns här och hjälper dig med vad som behövs oavsett beslut. NN ska ha den bästa mamman!"

Pratade med sambon om detta redan innan jag blev gravid så det inte kommit som någon chock. för mej är detta beslut varken jobbigt eller svårt så är inte ute efter stöd eller något sånt utan - min kropp mitt beslut. allt kommer lösa sig till de bästa i slutändan det är jag helt övertygad om:)
    och han kommer ju kunna vara med och dela på all skötsel redan från början så han ser nog snart oxå fördelarna när den väl är född
Svar på tråden Du som själv valt flaskmatning från dag 1 se hit!