• Mollz

Någon som har eller har haft sköldpaddor?

Isf får ni gärna berätta lite!
    Vad de behöver i stort och smått, äter osv.. Hur mycket tid de tar och hela den biten.
    Jag saknar verkligen att ha djur här hemma, men några större djur kommer inte att fungera, så spanar runt lite på alternativ. Försökte googla på det, men hittade inte så mycket information tycker jag..

• Svar på tråden Någon som har eller har haft sköldpaddor?
  • Pettersson

Tips 1: om den dör på hösten så släng den inte i soptunnan, vissa sorter går i ide då å vaknar av sej själv på våren.

• Konstantine

Vi har en gulbukad vattensköldpadda

Om du vill ha en vatten- eller landsköldpadda är kanske nåt du borde bestämma dig för först :)

• Mollz

Vatten är det jag funderar mest på.

• Habanero85

Jag har också en gulbukad vattensköldpadda.
    Tycker inte det är speciellt mycket arbete med den, bara man lyckas hålla barnen borta från att mata den med typ 10 smörgåsar eller 1 kg sköldpaddspellets = akut vattenbyte och rengöring av filter.Förvånad

• Konstantine
    Mollz skrev 2011-09-22 22:24:57 följande:
    Vatten är det jag funderar mest på.
    Jag tror att vattensköldpaddor är det som är svårast, bara så du vet Flört
    Men sen får du nog bestämma dig för vilken art  du vill ha också, för det är lite olika att tänka på beroende på arten.
  • Mollz

Vart kan jag hitta det då? Helt noob så vet inte alls vad för olika det finns.

• Habanero85

googla :)

jag skulle tro att gulbukade och rödörade är bland dom vanligaste vattenarterna

Svar på tråden Någon som har eller har haft sköldpaddor?