• gravid 2010 tack

kittlande i magen...bebisen elr vad??

är i vecka 15+5...vecka 16 enligt mig... ;)

började igår känna något som kittlades i magen till o från hela dagen..

mest på vänstersida dock..

kan detta va min lilla bebis elr något annat,tex tarmarna..?

• Svar på tråden kittlande i magen...bebisen elr vad??
  • Impega

Tror det är lite tidigt för att känna bebisen, är nog lite gaser som bråkar med dig. 

Grattis till graviditeten. 

• gravid 2010 tack

är min andra graviditet,,så trodde man kunde känna lite tidigare då...men kanske inte e bebis då :(

tack :)

• MammatillNova10

Kände bebis redan i v 12-13 denna gång (andra graviditeten) Var först osäker men då det kom samma "fladder" varje dag och bara blev mer och starkare så märkte jag att det var bebis.. Tror säkert att det kan vara bebis du känner av =)

• Kaosmamma

Mitt tredje barn kände jag sprattel av i v 13 (14) när jag låg platt ner på rygg. Så kan väl mycket väl vara första sprattlet? Men var satt det? Mitt var verkligen långt ner mot utgången så att säga ;) och i mitten. Kan ju även vara gaser om det är på vänster sida...

• gravid 2010 tack

okej...

men jag är ganska stor redan över magen o när jag igår la händerna på magen.så kändes det liksom som att den sparkde där jag hade händerna...men kanske är tarmarna ändå....men känner mest på vänstersida..i navel höjd så att säga..haha

• Kaosmamma

Den är inte riktigt vid naveln ännu i den veckan, tarmarna kan spöka så det känns som sparkar :) hade det varit sprattel så är det möjligt men tror det är lite tidigt för regelrätta sparkar. Men snart:))

• gravid 2010 tack

faaan då :(

vill känna min bebis nu nu nu...

trodde jag aldrig skulle säga det..haha...sen sonen sparka så hårt i magen så ett revben blev skadat..

• gravid 2010 tack

jo hoppas.haha

men när brukar andra kunna känna utan på magen...?

• Kaosmamma

Jag är gravid med vårt fjärde barn, med nr 3 hade jag moderkaka i framvägg över magen. Kände sprattel tidigt men sparkar senare, v 20 eller nåt sånt. Med tvåan kände jag sparkar runt v 18, svaga sådana men då var det ej sprattel längre. Man säger väl mellan v 20-25 att det är normalt.

Svar på tråden kittlande i magen...bebisen elr vad??