• Anonym (liss)

Icalån/forex lån?

Funderar på att låna en summa pengar, typ 20 000 kr, vilken är bäst att låna från? Om man lånar säg 20 000 kr på 2 år, kan man , om man skulle få råd någon månad, betal ain mer pengar än vad den fasta månadsavgiften är, alltså betala av lånet i snabbare takt, eller lösa lånet i förväg? Någon som vet?
    Tex. om de räknar ut att min månadsavgift blir 1000 kr i månaden..............om jag har råd en månad att pyttsa in 1500 , kan jag göra det då, utan problem?

• Svar på tråden Icalån/forex lån?
  • Pepsie

Har kollat lite på de lånen tidigare o vad jag har förstått så kan man betala in lite mer pengar de månader man kan.

• Dolphine

Menar du ICA-banken eller något annat? Om det är ett blancolån från en bank, tror jag att det är bättre än låneinstitutens lån. Kontrollera att du kan lösa lånet i förväg utan att debiteras för räntan du skulle ha betalat om du följt planen. Kolla med din bank om du kan få ett blancolån. Jag har tagit det för att köpa bil, istället för att använda bilförsäljarnas kreditinstitut. Akta dig för dyra lån, räkna ut hur mycket du kommer att betala för de 20 000 du lånar.

• Anonym (liss)

forex och ica har bra räntor........i klass med bankens facklån faktiskt.............

Svar på tråden Icalån/forex lån?