• Svar på tråden Mia Thörnblom en BLUFF
  • Anonym (sanne)

Diskussionen jag länkat till har rubriken "Mia Thörnblom som årets förvillare".

• Anonym

Man få tycka vad man vill och alla kan inte gilla alla...

Själv tycker jag att hennes böcker är okej. Hon har gjort en egen resa, samlat på sig erfarenhet och tagit det hon tycker har hjälpt henne och försöker därmed hjälpa andra (samt tjäna pengar=)

Man tar till sig det man vill ta till sig, hon tvingar inte någon att leva bokstavligt efter hennes böcker utan försöker ge vägledning till självhjälp.

Jag ser ingen skillnad på hennes böcker och andra självhjälps böcker.

Sedan undrar jag varför man drar upp en mer än 2,5 år gammal tråd från ett annat forum men det är en parantes.

• Anonym (#2)
    Anonym (sanne) skrev 2011-09-24 13:12:34 följande:

Diskussionen jag länkat till har rubriken "Mia Thörnblom som årets förvillare".

Vad tycker du själv att hon är så dålig för? Vad är det hon "förvillar"?
  • zygoma girl

I ärlighetens namn orkade jag inte ens ta mig igenom hennes bok om självkänsla - jag somnade varje gång jag öppnade den.

Jag är inte vidare bevandrad i dagens psykologiska forskning för att kunna uttala mig om ifall hennes teorier är underbyggda eller inte. Tråkig bok skrev hon i vilket fall.

• spunge

Jag tycker att hon är skitjobbig, överenergisk och jag skiter i att det har varit såååå synd om henne men nu mår hon sååååå bra! tål inte henne!

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • Waldo

Tja i ärlighetens namn är det inte någon skillnad på henne och all annan kvasipsykologi som finns där ute
    Same shit different name liksom

Problemet ligger hos Svenska folket som helt okritiskt tar till sig all skit bara för att det står skrivet i en bok som det står "Bestseller" på

Det finns inget underlag för det hon säger
    Det finns ingen skillnad på henne och andra ADHD personligheter som självmedicinerat med amfetamin
    Hon tog sig ur skiten och skrev en bok och sitter helt speedad i tv och predikar sin religion

Det hade väl varit kul om alla avdankade heroinister hade fått det utrymmet i pressen - jättekul

• Kjell2
    Waldo skrev 2011-09-26 08:36:57 följande:
    Tja i ärlighetens namn är det inte någon skillnad på henne och all annan kvasipsykologi som finns där ute
    Same shit different name liksom

Problemet ligger hos Svenska folket som helt okritiskt tar till sig all skit bara för att det står skrivet i en bok som det står "Bestseller" på

Det finns inget underlag för det hon säger
    Det finns ingen skillnad på henne och andra ADHD personligheter som självmedicinerat med amfetamin
    Hon tog sig ur skiten och skrev en bok och sitter helt speedad i tv och predikar sin religion

Det hade väl varit kul om alla avdankade heroinister hade fått det utrymmet i pressen - jättekul
    Annika Östberg kanske?
  • Waldo
    Kjell2 skrev 2011-09-26 08:41:32 följande:
    Annika Östberg kanske?
    Ahh - my misstake
Svar på tråden Mia Thörnblom en BLUFF