Inlägg från: Anonym (Biskvi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Biskvi)

Abort - gör kvinnan rätt om hon behåller barnet mot mannens vilja?

Jag kan inte svara på de alternativen.

Jag anser att en man i en fast relation som gått med på att skaffa barn inte borde ha så mycket att säga till om när kvinnan blir gravid, då har hon all rätt enligt mig att behålla även om han ångrar sig.

Om mannen däremot aldrig har gått med på barn så tycker jag att kvinnan är hänsynslös och dum mot både barnet och mannen om hon föder det.

• Anonym (Biskvi)
    Tonårsmamman1 skrev 2011-09-24 22:29:40 följande:
    Men ligger det inte i mannens intresse att skydda sig om han inte vill ha barn? Kvinnan har väl inget ansvar över hans sexualitet, det ansvaret har han. 
    Jag anser inte att det ligger i kvinnans eller barnets intresse heller att det sätts barn till världen som inte har en samarbetsvillig pappa.

Bara trådarna här i forumet borde bevisa det hundra gånger om för vem som helst att något av det dummaste en kvinna kan göra i sitt liv är att kedja fast sig vid en värdelös karl som ändå i slutänden ska styra och ställa med hennes liv och hennes barn i närmare 20 år, och det är barnen som förlorar mest på det.
Svar på tråden Abort - gör kvinnan rätt om hon behåller barnet mot mannens vilja?