Mirella85 skrev 2011-09-25 14:09:12 följande:
VA?? vad har nu detta men saken och göra.
då kan man fråga sig varför har Kvinnan oskyddat sex om hon vet att mannen inte vill ha barn?? samma sak
båda har lika stor ansvar tycker jag och därför ska det ta ett gemenstamt beslut om det. För båda hade sex med varandra.
och som sagt man kan bli gravid fast man har skyddat sig och då tycker jag man pratar med sin parnet om det. Och om nu mannen säger att han inte vill bli förälder just nu så tycker jag man ska respektera det.
Och tänka på barnets bästa.
Jag tycker ett barn ska få en pappa och mamma- Ja!
men att insemination är ett val alla gör själv. Men tycker också då att man ska berätta det för sitt barn.
Kvinnor som har oskyddat sex fast de vet att mannen inte vill ha barn är knäppa - det håller jag med om. Men nu är naturen sådan att det är kvinnan som blir gravid, detta vet mannen om, så om han absolut inte vill ha barn så kan han inte lita på kvinnan utan måste ta detta ansvar själv.
Blir det barn fast man använder skydd, så är det kvinnans rätt att bestämma om abort eller inte. Visst kan det tyckas orättvist, men det är hennes kropp.
Detta är ingen lätt fråga, men om du tänker efter så kan det ju inte vara på något annat sätt.
Och jag tror inte så många män blir ofrivilligt pappor för att kvinnan lurar honom, jag tror att många män ogillar kondom så mycket att de litar på kvinnorna. D v s de tar inte sitt eget ansvar. O man absolut inte vill ha barn så kan man inte nöja sig med att kvinnan säger att hon har skydd, då tar man inte sitt ansvar.