• Göteborgstjej

Byta från Telia abonnemang till Halebop?

Behöver jag "göra något" om jag ska göra detta? Eller sköts det helt automatiskt? Telia äger ju Halebop? Jag ska göra detta via Halebops hemsida tänkte jag och samtidigt skaffa ny telefon. slipper ju avgiften på 250spänn om jag gör det via hemsidan.. Mitt teliaabonnemang sträcker sig till 10/11.
    Vill ju beställa nu, men vet inte om jag måste prata med Telia först? Hjälp!

• Svar på tråden Byta från Telia abonnemang till Halebop?
  • Göteborgstjej

ingen som har gjort det?

• EllanEriksson

Varför byta? Telia är, i mina ögon, bra och det skiljer typ.. En hundring i priserna mellan Telia och Halebop..

• Göteborgstjej

flera anledningar.

• EllanEriksson

Okej men det bästa är att köra det hela genom en teliabutik.. Och det är väl bara 200? Det var det då i våras när vi diskuterade byte..

• Göteborgstjej

250 om jag vill skaffa en ny Iphone4

• EllanEriksson

Skaffade iPhone4 i våras och då var priset 200..
    Och gällande iPhone så är inte skillnaderna gigantiska i pris där heller.. Men som sagt det är smidigare att göra i butik då det då ändras på en gång i stället för att det tar ett par dagar över nätet :)

• Göteborgstjej

kalla mig snål då... Kan jag spara 250 spänn och dessutom slippa gå till en butik är det ju jätteskönt! Och jag tycker nog att det skiljer en hel del på abonnemangskostnaderna med olika operatörer.

• EllanEriksson

Men va otrevlig när jag ger dig tips...
    För våra abonnemang skiljde det inte mer än typ... 150 kr om vi skulle behålla Telia, vilket vi gjorde. :)
    Jag tänkte bara att det skulle vara smidigare och en mera omedelbar förändring om du gick till närmsta Teliabutik :)

• Göteborgstjej

Var ju tvungen att kolla telia - telia är 160kr dyrare per månad för det abonnemanget som jag tänkt mig på halebop - blir rätt mkt pengar det på 24 månader tycker jag.

Det finns flera anledningar till att jag vill byta till halebop, och tack, men nej tack jag vill inte gå till en butik. Det spelar ingen roll att det tar några dagar extra, Vi har kommit från ämnet en del nu, det som du svarar på är ju inte det jag frågar om.

Svar på tråden Byta från Telia abonnemang till Halebop?