• lilmama

Förskola i Sundbyberg - Sleipner, Capella, Neptunus

Hej!
    Vi fick så klart inte första valet på förskola i Sundbyberg. Jag undrar om ni vet något om dessa förskolor: Capella,Sleipner eller Neptunus. Jag tror att de ligger i närheten av Rissne alla tre. Någon som vet något positivt/negativ med dessa förskolor, era barn kanske går där?

Sedan så undrar jag om vilka tider man tycker man ska lämna och hämta småbarn (1 åring, just nu 14 mån) på förskolan. Jag är ganska flexibel eftersom jag pluggar, men man behöver även tid för plugg. Jag tänkte att man kanske kan lämna kl 9 och hämta kl 14? Funkar fler timmar eller blir det för långt för dem att vara i förskolan? Kanske idividuellt, beror på barn. Min son älskar att vara med andra barn och leka, men jag antar att det också blir tröttsamt.

Lite hispig inför förskolestarten.

Tack för svar!

• Svar på tråden Förskola i Sundbyberg - Sleipner, Capella, Neptunus
  • Happymom

9-14 är väl den bästa tiden... De kommunala förskolorna i Rissne har inte så bra rykte. Skulle rekommendera någon av de privata som Pysslingen. Ring o fråga om ni kan komma och titta på de olika ställena.

• lilmama

Nu har vi varit och kollat på 2 av de tre förskolorna, vi får se...ingen var wow, men det var kanske något jag förväntade mig. Får se om den tredje är bättre... Någon annan som har fler tips? Ska kolla upp Pysslingen. Tack!

• atthoppas

Vi är nyinflyttade i Rissne Och jag har hört tvärtom om av folk som bor här.Att Rissne har inga dåliga förskolor.Vi har precis skolat in vååran dotter på polaris,jättebra tycker vi:) Den har jag hört att neptunus ska vara super!

• hahahaha123

Min son började i neptunus (hade hört bäst om den)... visade sig vara SÄMST!
    Sonen har alltid varit dålig på att äta och jag var bekymmrad över hur det skulle gå på dagiset med det.. de sa att han sjäälvklart skulle få i sig mat och att det fick ta den tid det tog...han fick gå 7 timmar utan mat eller mellis! 7 timmar! svaret var "jag hann inte mata honom"...HANN INTE?!!! Han gick utan mat i flera dagar. Det var fler incidenter som hände bla att man ljög mig rakt upp i ansiktet.
    Tog  bort min son därifrån efter nästan 2 veckor (1 v gick jag med). Bytte till capella och jag är suuupernöjd! Fröknarna är helt underbara. Min son började äta efter 2 dagar och allt har bara flytit på! De är jätte pedagogiska och har aktiviteter varje dag ex vattenlek, matte, naturkunskap,drama/teater etc. De små barnen får delta i ALLA aktiviteter, dock på deras nivå. SUPERBRA. inte ett dagis med frilek hela dagen!

Alla har självklart olika erfarenheter. Finns ett par UNDERBARA fröknar på neptunus också! hoppas ni får dom..
    rekomenderar Starkt capellas förskola!

• Emda

Har dottern på capella och är väldigt nöjda!

Svar på tråden Förskola i Sundbyberg - Sleipner, Capella, Neptunus