• Lizzie 007

Madrass till utdragssäng

Min 2-åriga dotter sover i en underbar gammal utdragssäng. Den är 80 cm bred och jag hittar ingen madrass som passar. Jo, IKEA har en iof men den kostar 800-900:- Nån som vet var man kan hitta en billigare? Vill inte köpa begagnat.

• Svar på tråden Madrass till utdragssäng
  • gryning2

Min son har en sån säng och jag köpte en vanlig skumgummimadrass på JYSK som jag klippte till så den passade, kostade kanske 300 kr.

Mamma till H född 071017 och E född 110708
  • lillaknas

Tänk bara på att tänka kvalite innan pris, själva köper vi inte billiga dåliga madrasser till oss vuxna så varför till barnen? 800-900 tycker jag låter som bra pris om madrassen är bra

• Lizzie 007

Självklart så är madrassen viktig. Tycker inte madrassen från ikea är mycket annat än en skumgummimadrass den heller. Tror att madrassen betyder mer om man väger mer. Väger man 12-13 kg så behöver man kanske inte en lika avanserad madrass? Så tänker jag..men det kanske är fel?

• lillaknas
    Lizzie 007 skrev 2011-09-25 19:56:23 följande:
    Självklart så är madrassen viktig. Tycker inte madrassen från ikea är mycket annat än en skumgummimadrass den heller. Tror att madrassen betyder mer om man väger mer. Väger man 12-13 kg så behöver man kanske inte en lika avanserad madrass? Så tänker jag..men det kanske är fel?
    Jag vet inte riktigt vilken du tittat på hos ikea, finns ju bra och mindre bra hos dom.
  • lillaknas

SJälv anser jag att madrassen tillbringar barn mycket tid på, och dom växer och kroppen ska fungera hela livet, skulle inte våga äventyra det

• Dr Mupp

Vi har klippt till en vanlig skumgummismadrass. Vi köpte våran på Jysk på rea för 450 kr. Och ja det är en helt ok madrass som även vi vuxna kan sova på då våra större barn har den i våningssängen och vi vuxna har sovit där ibland.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Madrass till utdragssäng