• Anonym

akut hjälp tack ang koloskopi! BRÅTTOMT!

ska på koloskopi imorgon
    hämtade ut min medicin enligt recept
    la påsen med laxabon och pappret med anvisningar om hur jag ska äta osv i en låda tills idag
    plockar upp det imorse och läser

förberedelser med citrafleet!
    sen följer info om hur jag ska äta under dagen
    när jag ska ta första dosen samt andra dosen

men jag har ju fått laxabon!!!
    och läser man den är mängderna helt annourlunda och den ska drickas på ett helt annat upplägg

vad gör jag nu?
    kliniken jag ska till är stängd på söndagar
    läkemedles upplysningen är stängd på söndagar
    suttit i kö till sjukvårdsrådgivningen i en timme nu...frågan är om dom kan svara

jag hoppas innerligt att det finns någon här på fl som kan hjälpa mej nu
    det är bråttom!

• Svar på tråden akut hjälp tack ang koloskopi! BRÅTTOMT!
  • Susanne905

Ring 1177 och fråga dem om hjälp.

• Anonym

det är deras telefonkö jag sitter i...

• lalasmama

Jag tror inte det spelar så stor roll OM de har samma resultat, dvs att du renar tarmen..
    Bara du följer instruktionerna för det medel du har hemma!!
    På vilket sätt är de olika?
    Mindre mängd dryck?

• lalasmama

Koloskopi är ju en ganska enkel (fast obehaglig) undersökning om man jämför med tex tunntarmsundersökning, som kräver renare tarm och tar längre tid.. Osv..
    Så viktigast är ju att tarmen är tom, att man inte är nödig när man ska dit, hehe

• Anonym

citrafleet ska blandas med 1,5 dl och drickas en gång ikväll kl 19 därefter vatten a 2,5 dl per timme fram till sänggående
    och en likadan dos imorgon kl 7 sen vatten a 2,5 dl fram till undersökningen

med laxabon ska man blanda allt och dricka upp 4 liter under en kväll ja o sen vet jag ju inte mer om hur ,man ska göra med vätska o liknande

• Anonym

Jag hade följt instruktionerna för det jag hade. Dvs, jag hade följt instruktionerna för Laxabonet.

• Anonym

oerhört tacksam att ni försöker hjälpa mej
    tanken på att om det inte blir bra måste jag göra om undersökningen gör mej LIVRÄDD!

• erkiperki
    Anonym skrev 2011-09-25 12:12:16 följande:
    citrafleet ska blandas med 1,5 dl och drickas en gång ikväll kl 19 därefter vatten a 2,5 dl per timme fram till sänggående
    och en likadan dos imorgon kl 7 sen vatten a 2,5 dl fram till undersökningen

med laxabon ska man blanda allt och dricka upp 4 liter under en kväll ja o sen vet jag ju inte mer om hur ,man ska göra med vätska o liknande
    Okej...Laxabonet ska ju blandas med mycket vatten, det blir ju fyra liter vätska... Har svårt att tro att du behöver tänka på att dricka extra vatten eller så, det brukar vara nog svårt att få i sig de 4 litrarna....
  • Anonym

frågan är ju oxå, NÄR ska jag börja dricka?

Svar på tråden akut hjälp tack ang koloskopi! BRÅTTOMT!