Juni-barn
Jag fick ett plus på stickan idag!!!
Har ett barn på lite mer än två år sen tidigare men det känns ändå sååå overkligt att jag är gravid. Nästan mer än första gången.
Grattis alla till era plus!!!
Kram kram :)
Jag fick ett plus på stickan idag!!!
Har ett barn på lite mer än två år sen tidigare men det känns ändå sååå overkligt att jag är gravid. Nästan mer än första gången.
Grattis alla till era plus!!!
Kram kram :)
Grattis tiller nya som plussat!! :)
Jag är förkyld så känner mej lite som ett vrak just nu. Har även urinvägsinfektion som jag äter pencillin mot. Men kan inte låta bli att känna mej lite orolig över om infektionen kan påverka graviditeten på något vis. Är det någon som vet något om sånt? Jag vet bara att man alltid ger antibiotika till gravida med urinvägsinfektion. Är rädd för att jag gått med infektionen lite för länge innan jag fick pencellin och att detta påverkat. Vid min förra graviditet märkte jag inte att jag hade urinvägsinfektion förrän efter ett tag och det gjorde också att förlossningen satte igång en månad tidigare än den skulle.
Zenoble: ditt svar lugnar mej lite :) så tack! Hoppas du kryar på dej!!
Jag har inte heller så mycket symtom än...Blir lätt andfådd och har lite ömma bröst och molvärk till och från. Sedan kan jag känna mej trött och illa mående ibland men det behöver ju inte bero på graviditeten.
Jag berättade för alla mammor i min föräldragrupp idag. Vi va sex stycken par som hade föräldrautbildning tillsammans i första graviditeten och sedan dess har vi träffats nästan varje vecka i över två år. Tre av oss sex har fått bebis nu i sommar och en ska ha om bara några veckor. Längtar så otroligt mycket när man sitter där och myser med en av de små :)
Jag känner mej också väldigt orolig. Mycket mer orolig denna gången än förra. Tror till och med att jag vill göra ett tidigt ultra ljud. Är det någon mer som funderar på att göra det?
Jag har kontaktat Mvc och ska dit 9 nov. Den barnmorskan jag vill ha hade inte tid före det. Sen ska jag göra ett tidigt ultraljud 3 nov :)
Alicia: Tråkigt att den inte ville stanna kvar. Lycka till i framtiden!!
Nu har tröttheten slagit till på mej. Somnade i soffan idag runt 1 och jag brukar verkligen inte vara trött vid den tiden. Sen är jag väldigt varm hela tiden och så har jag molvärk i nedre delen av magen. Ibland hugger det till nästan som magknip. Men väntar fortfarande på illa måendet och halsbrännan.
Hoppas alla har en mysig fredagskväll!
Grattis ni nya till era pluss :)
Jag är 28 år och bor i Trollhättan. Har börjat känna av mer och mer molvärk nu och igår blev jag alldeles yr för att jag inte hade ätit på några timmar. Blodsockerfall! Så det blev ett äpple och lite nötter för att återfå energi.
Jag mår lite illa på morgonen innan jag fått mat i magen. Och precis som flera andra här så går det långsamt och är jobbigt att få i sig frukost. Sen kan jag känna illa mående och yrsel om jag anstränger mej pyttelite. Har fått jättedålig kondition. Blir anfådd på en gång bara jag går i trappor typ.
Sen har jag vita flytningar...är det någon mer som har det? Är också svullen om magen. Känns aven som att det "kör" runt i magen.
Grattis ni nya till era pluss :)
Grattis Tesssi till bröllopet :)
Jag har bokat ett vul privat eftersom man inte blir erbjuden det annars här. Ska dit den 3 nov och längtar massor dit. Känns som en evighet dit! Sen ska jag till Bm den 9 nov för inskrivning. Blev lite sen inskrivning just för att jag hade önskemål om Bm och hon hade ingen tid innan det.
Idag fick jag gå hem från skolan för att jag började må illa och tröttheten bara slog till som en klubba i huvudet. Så nu ligger jag i soffan och tar det lugnt istället. Det är ju på ett sätt bra när man pluggar eftersom det är lite lättare att gå hem och vila på dagarna än om man jobbar.
Är det någon som har börjat få halsbränna annu? Jag hade en hemsk halsbränna förra graviditeten och har för mej att det började tidigt. Känner inget sånt denna gången än iaf.
Annars är det leggins som gäller här också!! Magen känns stor och svullen...nästan så jag redan nu lägger händerna på den och känner efter så som man gjorde när magen va stor och bebisen rörde sig där inne.
grattis mammie86!
Hm ja vi har en privat klinik här i kalmar som man kan boka om man vill. Men jag ska nog hålla mig tills det tidiga ul, även fast det hade varit mysigt! känns så tidigt än.
Idag är jag för övrigt fruktansvärt trött.. känns som att jag och 1åringen sover ikapp hela tiden. Illmående med men det är ju givet!
somelikeithot: har lite halsbränna till och från, hade också mkt förra grav. kan tipsa om sötmandel det hjälpte för min del!
hur mår ni andra?