Inlägg från: Dullidutt |Visa alla inlägg
  • Dullidutt

Juni-barn

Jag har också plussat idag! Överlycklig, förvånad, svårt att förstå och rädd. Vilken känslostorm! Enligt verktyget här på FL är det BF 5/6

• Dullidutt

Mina symtom: känns som om magen är helt tom, trots att jag precis ätit. Är hungrig, men inget sug. Attacker med mensvärk, ungefär som att "nu kommer mensen". Det började en vecka innan BIM, och är vanligt har jag läst i andra trådar.

Vad tror/kan ni om nattarbete när man är gravid? Jag jobbar bara nätter, det borde jag kunna fortsätta med, eller?

Och så undrar jag om det är fler som är inne på att göra nupp- och kubtest? 

• Dullidutt
    MissFörstånd skrev 2011-10-04 22:11:11 följande:
    Jag tyckte jag hade ömma bröst när jag plussade men det är ingenting om man jämför med hur det är nu! Shit! Gör Ont bara jag tar av mig bh:n :-O. Annars är jag ganska hungrig men inte alls sugen på godis som jag i stort sett alltid är
    Haha, samma med mig- Äter godis nästan varje dag annars, men nu är jag inte alls sugen på det. Men hungrig och äter rejäl mat :)
  • Dullidutt
    Krumelura skrev 2011-10-10 18:38:46 följande:
    Jag ringde mvc förra veckan och fick tid för inskrivning samma vecka. Hon tyckte bara det var bra att man var ute i god tid! :) Och för min del kändes det skönt med tanke på en jobbig graviditet med min son.
    Samma här, är i v. 6 och fick tid nästa vecka. Första gången tar det en timme sa de.
  • Dullidutt

Är det bara jag som blivit himla frusen? Första två veckorna fick jag vallningar och var jättevarm, men nu bara fryser jag. Är i vecka sju. Någon mer som huttrar? :)

• Dullidutt
    smultron87 skrev 2011-10-27 12:59:09 följande:
    jag smörjde inte magen en enda gång med sonen och fick inte en enda bristning.
    fick 2 pytte små på brösten pga ammningen.

så som sagt. min syster är sjuksköterska och även BM och andra sjuksköterskor jag pratat med säger att bristningar beror på HORMONER inget annat
    Jag är också sjuksköterska, och kan tillägga att vi inte läser ett dugg om bristningar i vår utbildning. Dock fick jag i tonåren lära mig att bristningar uppstår när man växer fort/går upp i vikt/får stor mage och att underhudsfettet inte hänger med, utan brister då. Om det hjälper att smörja eller inte kan jag inte svara på, men min personliga åsikt är att det brister inifrån och att inga krämer i världen kan göra underhudsfettet mer elastiskt, bara göra det yttre hudskiktet mjukare.Och det är ju inte det skiktet som spricker.
    Jag har många väninnor som smörjt sig som galningar och ändå fått stora bristningar. Men många har ju ändå ut mycket av att smörja magen då man får en mysig stund och känner sig nära sin bebis.

• Dullidutt

Och att smörja magen är ganska så harmlöst, det skadar ingen så det är upp till var och en att försöka. Om det har effekt eller inte visar sig senare.

• Dullidutt
    Nilee skrev 2011-10-30 08:53:37 följande:
    hahaha, ja! Men det finns medecin som heter likadant :P haha
    MEn det tänkte jag inte på, blev så insnöad.haha
    Entocort? :)
    Jag blev också förvirrad, haha!

• Dullidutt
    RocketQueen skrev 2011-10-30 14:47:48 följande:
    Jag drömde också mycket mer intensivt, det var det som fick mig att ta första grav.testet för jag minns att det var samma förra gånge. Jättekonstigt.
    Inatt har jag, tack vare tidsomställningen jobbat ett 13-timmars nattpass, gissa hur trött jag är idag? Suck...
    Haha, samma som jag då. Lagom kul. Och bara sovit ytligt idag, med mycket drömmar. 
    Har du kunnat sova något? Jag ska snart iväg igen. Sjätte natten denna veckan :/ 
  • Dullidutt
    smultron87 skrev 2011-11-02 10:10:15 följande:
    jag får inte göra VUL fast jag tror att jag är kortare gången pga att enligt SM är jag ju i vecka 8, men enligt ÄL så är jag i vecka 6.. men får ändå inte göra något vul =(
    Jag får inte heller göra VUL, min barnmorska säger att det är för stora risker med att göra det såhär tidigt, när det ändå inte finns någon misstanke om att något skulle vara fel.  Och visst, har ju inte haft några komplikationer, men det hade ändå varit roligt att se om det verkligen är någon där inne :)
  • Dullidutt

Tänk på att vara försiktiga med ytterkläder till barn om ni åker till Ullared. En del av deras "bra" overaller håller varken kylan eller vatten borta, och då får man ju köpa nytt. Jag köpte regnkläder där som läckte in i alla sömmar. Men vanliga kläder är väldigt prisvärda där!

Svar på tråden Juni-barn