Inlägg från: Mistoffelees |Visa alla inlägg
  • Mistoffelees

Juni-barn

Hej, hoppar in här med, bf 9/6, helt oplanerat får vi om allt går vägen ett 3:dje barn, har två söner tidigare, födda januari 2008 och april 2010, ja nu blir det att skaffa nytt, vi har redan sålt de mesta babysaker,fast de behöver ju inte mer än kläder första tiden , ja och sedan en babysitter  och när de blir större en Bumbo och ev en EGO babycarrier, ja det är nog de enda babysaker vi verkligen använt

Inte några  direkta symtom, men de två tidigare gånger har det inte kommit förrän i vecka 6-7 tror jag, fast jag har haft två toppen graviditeter utan några som helst besvär

• Mistoffelees
    Somelikeithot skrev 2011-10-06 08:22:17 följande:
    Jag ringde en privat mottagning i Göteborg och där sa dom att man inte skulle göra Vul innan v.7-8. För det kunde vara så att man inte kunde se hjärtat innan det även om inget var fel. Så hon rekommenderade iaf att göra det efter v.8 så man slapp gå hem orolig igen. Där jag ska göra kostar det 600 kr.
    Anders Barth på Kungsportsavenyn i Göteborg gör Vul  och det kostade inte 600,tror det var 200 när jag var där 2008 eller om det kostade som ett vanligt läkarbesök
  • Mistoffelees
    annsofiea skrev 2011-10-10 12:15:15 följande:
    Jag vågar inte ringa barnmorskan. Det känns som att om jag gör det så händer säkert något hemskt. Det är väl åh andra sidan ingen bråska heller. Ärju bara i v 5+6 ungefär. Nån som vet vilken vecka man kan göra kub-test som tidigast?
    Mellan 11+4 till 13+6 görs själva ul, blodprovet tas från  vecka 10, tror jag det var ialafall
  • Mistoffelees
    Nilee skrev 2011-10-11 13:58:30 följande:
    Idag tittade vi på de lilla livet. Hjärtat tickade precis som de skulle och allt såg jätte bra ut så läkarn. :) NU kan jag slappna av.
    Grattis, vad kul, vilken vecka är du i nu?
  • Mistoffelees

Grattis till alla plus, är själv i vecka 6+2, har haft några små blödningar, rosa flytning och brun flytning, fast det har bara synts på pappret, framförallt efter vi haft sex, så det vågar jag inte ha nu , är så orolig för mf, har haft en innan jag fick mina första son i vecka 9, hade mensvärk förra vecka dagligen, men det är bort nu, inga gravsymptom alls, ja brösten har blivit lite större de tär  det enda, fast förra gången dök symptomen upp först vecka 7+0, fast jag önskar mig allt lite symptom.

Har fått tid för inskrivning på barnmorskegruppen 10 november, är i vecka 9+5 då, och man gör ul eller om det är Vul  på inskrivningen, längtar som en tok dit så att jag vet att det finns något där inne, nu känner jag inte någon glädje alls

Svar på tråden Juni-barn