• FiaA87

Juni-barn

Hej hej! Grattis till alla som plussat:) själv plussade jag för två veckor sedan, det är vårt första barn och vi är sååå glada!! Jag förstår inte riktigt hur man räknar vilken vecka man är i? Sista mensens första dag var Den 29e augusti! Är det någon som vet hur man räknar? Ha de bra!

• FiaA87

Ni som inte mår dåligt har verkligen tur:) efter lite hjälp fick jag reda på att jag är i v.7 själv mår jag sjuukt illa hel tiden, men inte så pass illa att jag kan spy, det hade kanske varit bättre:) magen är i olag hela tiden! Känner mig sjuk.. Det roliga är att det är bara här inne jag vågar berätta en sån här sak, för de flesta säger hela tiden att det inte är en sjukdom att vara gravid :) det är det ju inte heller, men man känner sig inte tipp topp!!

• FiaA87

Ett tag sen jag skrev nu! Är i vecka 13, 12+4 idag! Var hos BM i tisdags å dom tog alla blodpropp osv. Äntligen har illamåendet slutat.. Fick dock ett samtal sent I onsdags kväll från en annan BM som ringde för att berätta Att mina värden för struma inte så så bra ut:( dom vill att jag ska Komma in en gång i månaden för att ge blodprov, usch.. Är så nervös! Hatar att läsa alla negativa trådar här på fl men samtidigt kan jag Inte låta bli.. Det står lite överallt att det kan öka riskerna för missfall mm. Mamma har struma så jag vet vad det innebär Att leva med sjukdomen, det enda jag är rädd För är att det ska skada bebisen.. Sorry för ett tråkigt inlägg, kände bara att jag Var tvungen att skriva av mej:) Härligt att läsa om alla som fått se sina bebisar!!

• FiaA87

Tack för svaret! Har varit sjukt nervös.. Men det känns ju inte som att det blir bättre av att jag går runt och tänker på det hela tiden. Ska försöka slappna av och hoppas på att BM vet bäst!!

• FiaA87

Lillagrynet: sa dom varannan vecka till sig? Till mig sa dom en gång i månaden! Har ingen aning om mina är För höga eller för låga, det sa hon inte!

• FiaA87

Jag har en kompis som har en tako och hon är super nöjd med den. Funkar bra både i stan och på landet! Super fin är den :) V.19 imorgon, har känt bebisen i två veckor nu, när den vänder sig känns det riktigt obehagligt! Men åh vilken underbar känsla att den ger sig tillkänna:) sambon har fortf inte känt ngt så för honom känns allt lite smått overkligt.. gott nytt år!!

• FiaA87

Var på ultraljud idag! Första gången för mig och min sambo. Jag låg helt fascinerad i ca 30 min.. Att man kan se allt så tydligt.. Super häftigt. Tjejen som gjorde ultraljudet var super duktig. Hon berättade precis allt om vad hon tittade på och vad hon letade efter Skrattande H*n var så himla söt, vägrade ta bort tummen från munnen.. gjorde allt för att försvåra!

Den lille/lilla (har en tendens att säga Han.. vet inte varför!) krabaten mådde super bra där inne. Blev bf en vecka tidigare än vi räknat med. 27/5 (på min lillebrors födelsedag) är h*n uträknadFlört

Ska försöka lägga in en bild i bildtråden.. har inte lyckats innan!

Lycka till alla ni som har ul framför er!

• FiaA87

Ligger fortfarande

Uddabus skrev 2012-01-05 15:39:48 följande:
    Någon som har koll på viktuppgången nu när snart halva tiden är gjord?

Trodde inte att jag gått upp så mycket men det var minsann 3 kg till sen inskrivningen
    Jag ligger fortfarande på -4 kg..
  • FiaA87

Min bebis är en riktig kickboxare! Känner lill*n ca 10 ggr om dagen:) är idag i vecka 21+2. Har någon av er börjat handla bebis saker?

Svar på tråden Juni-barn