Inlägg från: Mamma MB |Visa alla inlägg
  • Mamma MB

Juni-barn

Hänger på denna tråden

Plussade imorseSolig beräknad förlossning är 9/6, alltså är jag i v.4+6 om jag räknat rätt.

Men jag vet inte så mycket eftersom det är vårt första barn.
    Detta var vårt 4:e försök och trodde inte att det skulle gå denna gången heller eftersom jag efter senaste mensen (6/9 första mensdagen) tog hjälp av ägglossningsstickor som aldrig gav utslag... När skedde befruktningen då tror ni? Jag får det inte att gå ihop. Någon som vart med om samma sak?

• Mamma MB
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 19:57:45 följande:
    Vad gör de på hälsosamtalet? Är i v.6 med första barnet, har ej kontaktat bm än, tänkte skippa samtalet...
    Ja det undrar jag med.. Jag är förmodligen i v.5 (4+6) med första barnet och har inte heller kontaktat bm än.. Jag är skriven på en privat vårdcentral som ska "komma igång" med barnmorskemottagning den 1dec och vill ju såklart gå där. Men frågan är om man kan vänta tills dess, man vet ju inte så mycket nu när det är första barnet.
  • Mamma MB
    Moa Li skrev 2011-10-08 11:59:00 följande:
    Hej! Jag fick också plus denna vecka  Cool

Grattis till plusset!!
    Jag gick in på din sida och läste din beskrivning och vill bara säga att din historia berörde mig verkligen.. 
    Lycka till med graviditeten!

• Mamma MB
    tunrida skrev 2011-10-09 12:34:58 följande:
    Nån mer som har ont i ryggen o ut i höfterna??
     Känns som att jag ska  gå av på mitten =/

v 6 går jag in i idag   
    Idag har jag ont bak i ryggen, precis vid svanken fast mer åt vänster sida. Vet inte vad det kan vara. 
    Är i v.5+1 och har mått väldigt bra hittills. Blir lite orolig.. Hur har du mått annars?   
  • Mamma MB
    tunrida skrev 2011-10-09 15:52:46 följande:

Maanbe:

Jag mår en del illa men spyr inte lika mycket nu som för en vecka sen, magen är svullen men annars är det lugnt då förutom ryggen =/  du är en dag före mei då jag är i v 5+0 idag.
    Hur har du mått?     

De enda symtom jag har är att brösten har växt ganska mycket men ömmar inte alls. Sen är jag hungrig nästan hela tiden och idag först kom dessa symtom med ryggen. Annars mår jag väldigt bra. Nästan oroväckande bra...
    Svullen mage har jag också i och för sig, ser nästan ut att vara mycket längre gången än vad jag verkligen är.

Har ni berättat för någon än? Vi kommer nog försöka vänta så länge som möjligt, iallafall till minst v.11-12. Men om min mage ska hålla på och växa som den gör eller vara svullen så kan det bli svårt...    
  • Mamma MB
    fröken01 skrev 2011-10-09 16:37:07 följande:
    Hoppar gärna in här!

Plussade på BIM+2 i onsdags och vi är så lyckliga! Har haft ett MF i vecka sju i våras så hoppas allt går bra denna gång.

Jag har inget illamående ännu men mycket molvärk och trötthet.

BF 12 juni 2012.

Grattis!! Håller tummarna för dig.

Själv är detta min första graviditet och oroas mycket av missfall.. Är inne på min 6:e v nu...  
  • Mamma MB

Min mage bubblar jättemkt idag. Precis som den gör dagen innan mens.
    Något ni känner igen?

• Mamma MB
    LyckligaLina skrev 2011-10-12 10:09:14 följande:
    Hej, jag är också i v5 med bröst som bara växer... Jag börjar på 75F och vågar inte tänka tanken på hur stora de kommer vara då jag börjar amma! Jag mår bra av och till och känner av en enorm trötthet. Illamåendet kommer och går, och humörsvängningar hela tiden. Jag känner mig uppblåst och trött, men bara tanken på det positiva resultatet får mig att kämpa på. Är jätteskönt att få läsa om era andras tankar som är i samma situation som jag. Vågar nämligen inte prata med någon annan utom min partner eftersom det är så tidigt ännu..

Samma här, är i v.5+4 idag och mina bröst har växt jättemkt.
    Har inte haft så mycket symtom heller förutom svullen mage och väldigt trött, speciellt på morgonen. Idag först började jag känna av lite illamående, de kommer som små attacker men de varar inte länge och jag behöver inte spy. Speciellt på morgonen när jag borstar tänderna..
    Vi har valt att inte heller berätta för någon annan än pga att det är så tidigt i graviditeten och det är dessutom min första. Men man längtar ju verkligen till att man kan få börja berätta för folk.
Svar på tråden Juni-barn