Inlägg från: annsofiea |Visa alla inlägg
  • annsofiea

Juni-barn

Hej! Bf 7/6 enligt egen uträkning. Har två flickor födda -06 och -08. Båda har kommit 1-2 veckor tidigare så detta kan ju lika gärna bli en maj-bebis om den nu bestämmer sig för att håla sig fast. Kommer kanske hålla lite låg profil så här i början...

• annsofiea

Åh nej. Vi ska också till egypten i januari. Vi ska bo på fritidsresors blue viilige med all inclusive ( många tveksamma stavningar här). Orkar inte med att man ska behöva bli sjuk.

• annsofiea

Verkar som om många är inne på att göra vul. Jag fick barn senast -08 och då var det aldrig tal om att göra det här såvida man inte hamnade på gynakuten pga blödning. Är det ngt man bara kan beställa eller? Kan ju vara skönt att se hur det ser ut innan v 19.

• annsofiea

Jag vågar inte ringa barnmorskan. Det känns som att om jag gör det så händer säkert något hemskt. Det är väl åh andra sidan ingen bråska heller. Ärju bara i v 5+6 ungefär. Nån som vet vilken vecka man kan göra kub-test som tidigast?

• annsofiea

LillSnurr82, det är precis så jag tänker också. Vill inte behöva ringa och avboka tiden senare...

• annsofiea

Idag gav jag mig på att ringa Mvc och nu tar allt en väldig fart.
    De villa he dit mig på inskrivning redan nästa vecka (då är jag typ 7+0) sen fick jag igenom att få titta på liten en vecka senare. Vanligtvis är det tydligen bara förstföderskorna som får det.
    Sen två veckor senare ska det tas en massa prover. Och två-tre veckor efter det KUB-ultraljudet.
    Herregud, det verkar bli ett heltidsjobb att vara gravid den här gången.
    Idag mår jag lite mer illa.

• annsofiea

Jag fryser också konstant!!! Sover med dubbla täcken till exempel. Är också i v 7 nånstans.

• annsofiea

Jag är jättesvullen! Det är ju inte direkt gravidmagen som är stor utan snarare att det blivit helt omöjligt att dra in den vanliga magen.

• annsofiea

Jag är också galet törstig fast bara på kvällarna. Det jag vill ha är mjölk. I mängder.

• annsofiea

God morgon. Så trist med blödningar :(
    Själv är jag mitt i v 7 nånstans och har läst att det är en jättekänslig vecka när mycket viktiga organ ska utvecklas.

• annsofiea

Näe vad många som det händer tråkigheter för nu :( Själv mår jag oförskämt bra idag. Pigg, inget illamående osv. (Och självklart blir man lite orolig nånstans därinne att det betyder att något ör fel). Men nej, jag tänker vara positiv. Jag tror att jag mår bra därför att jag fick sovmorgon imorse och sedan varit ute i trädgården hela dagen, gött!

Svar på tråden Juni-barn