Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Hej! Fick plus i dag på dotterns 10 månaders dag :) underbar dag, går som i ett lyckorus:) bf 18/6 om allt går som det ska!

• LillSnurr82

Vi tänkte också berätta via en stora syster tröja :) lite kul! Har dock inte sett sånna i nån butik utan bara på nätet. Angående att berätta, jag kommer nog försöka hålla mig ett tag till med att berätta för familjen. Kompisarna får vänta med beskedet till i alla fall v12 tror jag. Att berätta på jobbet behöver jag inte oroa mig över då jag är mammaledig med dottern än och kommer vara det även när nästa föds. Men så klart jag ska berätta även för dem, men kanske inte än på länge! Min syster (som oxå är gravid i v20 nu) kommer dock få reda på det snart då vi ska åka till vetrinären med en av mina hästar den 28:e och kommer antagligen behöva röntga henne. Då måste jag nog berätta att jag inte heller kan gå in med Amiga(hästen) i röntgen rummet utan vi måste be nån i personalen.

• LillSnurr82

I dag haR jag typ bara orkat legat i soffan hela dagen. Var dock ute i morse med hund och barnvagn och tog en powewalk på 30 minuter. Diskat och bakat scones... Men fy, illamående, trött trött trött , huvudvärk och ont i svanken ... Min förra grav mådde jag hur bra som helst i, hoppas denna ska vara lika enkel. Är ju bara i v4 än.. Då minns jag bara tröttheten från förra grav.. Man är ju typ mer död än levande i början av grav pga tröttheten.. Tur att man är mamma ledig så man kan ligga i soffan o dega de dagar man känner för det :)

• LillSnurr82

Då är våra barn ganska jämngamla, har en dotter född december -2010 gravid nu igen med bf 18/6

• LillSnurr82

Har inte heller ringt barnmorskan, känns som att det finns gott om tid för det. Är ju bara i V5 och eftersom det är andra barnet antar jag att de första mötena typ tas bort eller? Innan v 12 tror jag det är man ska skriva in sig i alla fall.

• LillSnurr82

Ja dom mötena där man får info om vad man får äta osv , hälso samtalen. Dom tror jag man får hoppa över. I alla fall känner jag att dom är för mig jävligt onödiga då min dotter bara är 10 mån, och jag har det ganska färskt i minnet.

• LillSnurr82

Nej jag har ju inte ringt än. Men på första mötet tog jag inga prover , det var bara hälsosamtal. Prover tog man ju senare. Min syster är gravid nu med sitt tredje barn , var 7 och 10 år sen hon var gravid sist.. Tycker hon inte alls går lika ofta som jag fick.

• LillSnurr82

Okej, ja kanske är olika ? Ska nog ändå vänta ett tag innan jag ringer barnmorskan. Sist ringde jag så fort jag fick plusset men fick vänta länge på en tid och sen när jag fick en tid så ringde hon och avbokade den, så jag hade inte ens det första mötet då mer än över tel.. Bokar tid om 2 veckor kanske.

• LillSnurr82

Var ju det jag sa att man fick välja bort de första mötena om man fått barn tidigare :D därför känner jag att man kan vänta med att ringa och skriva in sig, man får ju ändå inte tiderna tidigare i grav. Sen kan det vara skönt om något händer att man inte måste ringa och boka av tider.. Så känner jag i alla fall :)

Svar på tråden Juni-barn