Inlägg från: Elskling123 |Visa alla inlägg
  • Elskling123

Juni-barn

Hoppar in här med er och vill börja med o säga grattis till oss som plussat! :D
    Eftersom de här är min första graviditet som jag får njuta av så hoppas jag att ni som redan är erfarna kan lära mig ett och annat och kanske ge mig tips om saker jag borde veta ( vad man får o inte får äta, vad hjälper mot illamåendet, när man ska ta kontakt med mvc etc.)
    Ser verkligen fram emot att följa alla och jag hoppas att allting går bra för oss alla!! :) <3

• Elskling123

Tack för tipset MissFörstånd! Ska kolla upp de där :)
    Och Grattis Ussika och Alicia! Jag testade igår på bim -1 och va väääldigt glad över sträcket! Men va orolig idag att sträcket inte skulle komma upp men de blev starkare än igår så blev så klart lite lugnnare och SUPER glad! :D ÄNTLIGEN JAG!! :D (förlåt låter helt ego men har följt massa bim listor sen maj och önskat att det skulle bli jag nån dag som fick följas åt med andra)

• Elskling123

Grattis alla nya!! :) Va spännande! Jag är oxå super orolig, kollar varje morgon så att inte något rött kommit på trosan! Men försöker va avslappnad så att inte min oro orsakar ett tidigt mf...
    såg att ni skrev om ömma bröst, själv har ja inte haft någon känning alls på brösten... mitt enda grav symptom hittills har varit liiiite illamående här o där och molvärk :) gissar på att när jag nu passerat bim så kommer hormon nivån öka och därmed illamåendet oxå, imorse va första morgonen som jag mådde illa...
    Ska vi inte skriva ihop en BarnaFödsel Lista?? Orkar ni skriva ert namn, beräknad barnafödsel och eventuellt badn innan så skriver vi ihop nåt fint :) kul o se hur många vi blivit och hur många fler vi kan bli :D eller vad säger ni?

• Elskling123

Grattis alla som plussat och hittat hit :) Tänkte kolla med er som varit gravida förut- Är det någon som vet när man bör börja akta sig för tunga lyft? Vill ju inte riskera nåt så måste komma på nåt bra o säga på jobbet :p

• Elskling123
    M karl skrev 2011-09-28 18:34:52 följande:
    Jag har inga symptom alla tyvärr. Vill gärna börja känna av lite illamående eller annat som talar om att kroppen tar hand om det lilla ägget.
    Jag har inte heller några symptom egentligen, har mått illa några enstaka gånger eller om ja inte äter regelbundet. men ja mår illa i vanligt fall då oxå.. Har dock en molande känsla i mitten av tjejmagen, känns ibland som en liten klump, men för övrigt inte känt nåt :) igår var första morgonen jag mådde illa men idag mådde jag bra på morgonen igen :D
  • Elskling123
    Dullidutt skrev 2011-09-28 21:03:56 följande:
    Jag har också plussat idag! Överlycklig, förvånad, svårt att förstå och rädd. Vilken känslostorm! Enligt verktyget här på FL är det BF 5/6
    Vet precis hur det känns, jag blev oxå förvånad eftersom jag inte hade haft några symptom alls. Helt underbart! Grattis och välkommen :)
  • Elskling123
    Pepita skrev 2011-09-29 12:57:15 följande:
    Hej tjejer! Såg att det finns bild trådar.... Är det något vi ska ha? Vad tycker ni? Hoppas ni får en fin dag!
    Det tycker jag oxå vi ska ha :) mitt första barn om allt går bra och ja vill uppleva allt hihi :p

Bebisgalen: jag har inga större symptom, brösten är inte ömma, känns ibland i bröstvårterna bara. Men mår lite lite smått illa under  dagen om jag inte ser till att dricka mycket. Och så är jag trött precis hela tiden.. Känner mig jätte orolig att något ska gå fel o eftersom de här är mitt första barn så vet jag ju inte riktigt vad jag inte bör göra på jobbet förutom att inte stressa... vilket kan va svårt ibland :( usch.. känner att ja vill berätta för chefen så att jag slipper bära och stressa så mycket men tänk om ja får Mf och så har ja berättat och de inte blir av... blää mår förvirrat just nu :(
  • Elskling123

Kanske ska ta och berätta då.. min chef är förstående och mer som en vän så tror att de skulle gynna mig att berätta och få stressa mindre, vill inte riskera mf nu när de äntligen tagit sig! och tror stress kan orsaka just det :(
    Pepita: vad skönt o få de sagt till kollegorna, då brukar man få lite mer hjälp och alla är förstående. (om man har ett bra jobb med shyssta kollegor vill säga) Jag ska berätta på tisdag när v. 6 börjat.. känns nervöst för hur reaktionen kommer bli men jag får helt enkelt hoppas på det bästa!

• Elskling123
    smc skrev 2011-09-29 21:42:29 följande:
    Första tråden jag fick syn på när jag loggade in, "tar det som ett gott tecken"

Hoppas jag stanna i juni-barn, skall ta test imorgon bitti på BIM-2, köpte test idag när jag fick en kraftig metallsmak i munnen. *hoppas*
    Grattis till alla plus!

Håll tummarna för mig imorgon bitti  :) 
    Håller tummarna för dig!! :)

Jag ringde mvc idag och fick tid 19/10. är då i v.8 (7+2).. Hoppas inget dåligt händer tills dess, känns som en evighet :(
Svar på tråden Juni-barn