• HeavyD

Juni-barn

Hoppar in jag med. Plussade igår och har BF 14 juni. Har en dotter född dec 2010 så det blir bara 18 månder mellan dem. Första gravsymptomet är tyvärr foglossning..?

• HeavyD

Någon som vill dela med sig av bästa (och helst nyttiga) snackset mot illamående? Just nu vill jag knapra på något då och då för att dämpa illamåendet och det är ju inga nyttiga saker jag blir sugen på ;)

• HeavyD

Sweet Life tack för tipsen :) Har mariekex och the hemma så det får duga så länge:)

• HeavyD

Är också super svullen. Magen börjar direkt under tittarna och jag går in i v.6 nu...Hade ingen jättemage förra graviditeten men med tanke på att dottern är knappt 10 månader så är det ju inte så länge sen. Hade precis börjat komma i den vanliga klädstorleken men nu åkte gravbyxorna fram. Suck.

• HeavyD

Hej har inte skrivit ngt men följt er länge i tråden. Har BF idag med andra barnet men blev igångsatt sist på BF + 8.

Tror knappast ett halvt glas champagne är farligt så här sent i graviditeten men problemet för mig skulle väl vara att bara dricka ett halvt ;))) Mitt mål har hela tiden varit att få bebis innan midsommar och kunna fira hemma med just ett glas champagne och jordgubbar men jag antar att jag i bästa fall ligger på förlossningen då ;)

• HeavyD

Har precis upptäckt ett stort blåmärke mitt på magen. Har inte gjort illa mig men har haft en del stramande smärta i magen de sista dagarna. Ungefär som växtvärken i början. Är på BF+2. Någon som vet vad det kan vara? Börjar noja om att det ska vara moderkakan.

• HeavyD

Skulle aldrig palla BF +17...

Blev igångsatt på BF +8 förra gången pga högt blodtryck. Allt som allt tog det 4 h från det att ballongen trillat ut till det hon var här. Gjorde sjukt ont och var sjukt intensivt men allt bra. Fick dropp och hade lustgas. Eda blev det först 30 min innan hon kom då narkosläkaren var upptagen. Vill helst komma igång själv för att slippa det intensiva smärtsamma förloppet men har börjat misströsta att det ska ske...

Ringde förlossningen och så länge jag kände barnet sparka var det ingen fara med blåmärket.

Svar på tråden Juni-barn