Inlägg från: Gingsan |Visa alla inlägg
  • Gingsan

Juni-barn

Halloj allihopa! Jag har följt tråden ett par dagar nu och tänkte att nu är det väl dags att ansluta mig till er =o)
    Jag är gravid i vecka 5 och plussade redan för en vecka sen, ganska tidigt med andra ord!
    Har en dotter som är född i december -07 och tyvärr MÅNGA missfall i bagaget också så just nu är jag livrädd för ett till. Försöker dock tänka positivt och har fått starka fina plus (vilket iaf är en bra början) och känner av symptom i form av rejält illamående från och till, molvärk allt som oftast, trötthet, avsmak för viss mat och för att inte prata om dom ömma brösten =o)

****Nikita**** 071228
  • Gingsan

Skönt att höra att det är flera som är uppsvällda. Jag är i 4+4 idag men ser mer ut som att jag skulle vara i femte månaden ungefär =o)
    Mina symptom verkar ha tagit en paus om man bortser från tröttheten, svullnaden och de ömma brösten. Molvärken och illamående har inte gett sig till känna på ett par dagar nu...vilket jag ju borde uppskatta egentligen men jag blir bara lite orolig fast jag vet att det är heeelt normalt. Nojig blivande mamma deluxe *suck* 

****Nikita**** 071228
  • Gingsan

Var ett tag sen jag skrev i tråden nu men jag följer er andra med spänning! =o)
    Idag har jag varit på VUL och såg ett litet hjärta picka för fullt...otroligt skönt känsla!
    MEN...nu kommer nästa oro.
    Enligt mina uträkningar efter mens och ägglossning så är jag i vecka 7+5. Men nu blev jag tillbakaflyttad till 6+4 vilket innebär att jag skulle ha plussat när jag var i vecka 2+4 (Jag plussade för en månad sen)...vilket ju är typ när jag hade ägglossning så det är ju orimligt med tanke på hur starkt jag plussade?!
    Då är min nästa tanke att jag ju förmodligen är i vecka 8 precis som jag tror, eftersom det känns mest rimligt. Men då kanske bäbisen är lite liten för vecka 8 med sina 7 mm? 

Blir så frustrerad på att man aldrig kan känna sig lugn och bara njuta av att vara gravid här och nu =o/ 

****Nikita**** 071228
  • Gingsan

Tredje gången -  Ja det är ju så små marginaler dom har att basera sina mätningar på. Jag fortsätter nog utgå från min "gamla" räkning tills vidare så får vi väl se vad som sägs på RUL (även om det ju är precis som du säger, att det blir fel även där) =o)

****Nikita**** 071228
  • Gingsan

Åhh vad mycket fina namn ni lyckats klura ut! =o)
    Dottern heter Nikita och namnen som är på tapeten här hemma än så länge är Heli eller Simone om det är en tjej, Elian eller Kilian om det är en kille.

Idag går jag in i vecka 10...känns helt sjukt vad fort det ändå gått att komma såhär långt!? 

****Nikita**** 071228
Svar på tråden Juni-barn